שיבוט בהלכה ויחס לטכנולוגיות חדשות
לכבוד הרב שלום רב!!! בעקבות עבודה שאנו עושות בגנטיקה על השיבוט התעוררו לנו כמה שאלות, נשמח אם תוכל לעזור לנו: בעניין לקביעת ההלכה לגבי שיבוט:
מה בדיוק האיסור בלהתגלח עם סכין? או מכונה רגילה?
ועם מה אתם מייעצים לי להתגלח?
גילוח עם סכין אסור מן התורה, שם הוא מוגדר כהשחתת הזקן, ונלמד שהשחתה היא בתער (=סכין).
לעומת זאת, כאשר חיתוך שערות הזקן נעשה במספריים גם עם רמת הגילוח טובה, אזי אין איסור כלל בגילוח הזקן בתנאי שלא מגלחים את הפיאות.
גילוח הפיאות פירוש גילוחם בכל דבר, בצורה בה קו השיער מאחורי האוזן ועד למצח הוא בקו ישר כשבליטת הפיאות מגולחת.
אך אם אין מדובר בהשוואת קו השיער בין לפני האוזן ולאחריה – כלומר הפיאות ניכרות לפני האוזן – אזי לא מתבצע האיסור האמור בתורה של הקפת הראש.
לסיכום: להתגלח רק במכונת גילוח.
לא לישר את קו השיער מעל האוזן אלא להשאיר את בליטת הפאות לא מגולחות.
בליטה זו – הפיאות – מותר שתהיה מסופרת, כמקובל.
[הערה: קיימים דיונים על סוגי מכונות הגילוח העדיפות מבחינה הלכתית. וככלל, המכונה העדיפה היא מכונה החותכת את השער במספריים שלה, בלא משיכת השער קודם לחתיכתו.]
לכבוד הרב שלום רב!!! בעקבות עבודה שאנו עושות בגנטיקה על השיבוט התעוררו לנו כמה שאלות, נשמח אם תוכל לעזור לנו: בעניין לקביעת ההלכה לגבי שיבוט:
שלום, מטעם עבודה באולפנא יש לנו שאלה: האם מותר ורצוי עפ"י התורה לבצע תהליך של אבחון גנטי טרום השרשתי, הכרוך בהפריה חוץ גופית, בכדי למנוע
שלום רב, חבר שלי הציע לי נישואין לפני כשבועיים. ברצוננו לקבוע תאריך לחתונה אך אמו חולה במחלה קשה ולאחרונה אף התדרדר מצבה כך שלא ידוע
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.