ראיית דם בתולין
עפ"י מה שביררתי עם רופאה מומחית לבתולים [בשם ד"ר רונית אלוני בתל אביב]. והיא אמרה לי שארבעים אחוז מהבתולות שנבעלות לא רואות דם בתולים.השאלה שלי
לכב' הרה"ג הר' מרדכי הלפרין שליט"א.
לאחדו"ש רצינו לדעת בעניין המטרסל matercell, דהיינו שלוקחים בעת הלידה מהטבור כדי שיוכלו להבא לעשות – לפי דבריהם – השתלות וכו'. וכמובן הם מקפיאים את זה לעת הצורך. מה עמדת גדולי ההלכה בזה, קודם כל – הן מבחינת תועלת, – הן מבחינה השקפתית אם אין בזה חוסר אמונה, – הן מבחינת ההלכה שלוקחים לכאו' אבר מן החי.
כתבתי כל זה לפי המידע שהגיע לי, ובטח כבר דנו בזה אחכה לתשובה מאת כבודו.
בתודה מראש. ביקרא דאורייתא
הכוח לכבוד התורה ולומדי'.
א. הדבר יכול להביא תועלת.
לעיתים רחוקות – התועלת ליילוד עצמו
לעיתים קרובות יותר – תועלת לאדם אחר הזקוק להשתלת מח עצם.
ב. אין כאן איסור הלכתי בכלל.
ג. אין כאן חסרון באמונה כמו שאין חסרון באמונה ברכישת ביטוח למכונית או לדירה או לחיי אדם.
ד. לעניין עצם חובת הקבורה של שליה כדאי לדעת:
1.
עפ"י מה שביררתי עם רופאה מומחית לבתולים [בשם ד"ר רונית אלוני בתל אביב]. והיא אמרה לי שארבעים אחוז מהבתולות שנבעלות לא רואות דם בתולים.השאלה שלי
שלום. תודה רבה על התשובה. לא הבנתי מה כוונתך "מאחר והאינדיקציה עכשיו למניעת הריון איננה רפואית מוחלטת" אם תוכל להסביר בבקשה. תודה וכל טוב
שלום וברכה. ראיתי בכל המקורות (גמ' פסחים, משנ"ב ורמב"ם) כולם מציינים שמעוברות מתענות ומשלימות. מהי ההשלמה המדוברת? האם הכוונה שיש להמשיך את הצום לאחר שהמעוברת
שלום וברכה ידוע לי שישנן תיאוריות רבות ומגוונות על הרגלי תזונה שונים העשויים לקבוע את מין העובר.. שאלתי היא: א. האם מבחינה מדעית יש שמץ
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.