הפריה מלאכותית
אחותי רווקה בת 42 מבקשת להרות בהפריה מלאכותית בתרומת זרע. באילו תנאים הדבר תקין מבחינה הלכתית?
לכב' הרה"ג הר' מרדכי הלפרין שליט"א.
לאחדו"ש רצינו לדעת בעניין המטרסל matercell, דהיינו שלוקחים בעת הלידה מהטבור כדי שיוכלו להבא לעשות – לפי דבריהם – השתלות וכו'. וכמובן הם מקפיאים את זה לעת הצורך. מה עמדת גדולי ההלכה בזה, קודם כל – הן מבחינת תועלת, – הן מבחינה השקפתית אם אין בזה חוסר אמונה, – הן מבחינת ההלכה שלוקחים לכאו' אבר מן החי.
כתבתי כל זה לפי המידע שהגיע לי, ובטח כבר דנו בזה אחכה לתשובה מאת כבודו.
בתודה מראש. ביקרא דאורייתא
הכוח לכבוד התורה ולומדי'.
א. הדבר יכול להביא תועלת.
לעיתים רחוקות – התועלת ליילוד עצמו
לעיתים קרובות יותר – תועלת לאדם אחר הזקוק להשתלת מח עצם.
ב. אין כאן איסור הלכתי בכלל.
ג. אין כאן חסרון באמונה כמו שאין חסרון באמונה ברכישת ביטוח למכונית או לדירה או לחיי אדם.
ד. לעניין עצם חובת הקבורה של שליה כדאי לדעת:
1.
אחותי רווקה בת 42 מבקשת להרות בהפריה מלאכותית בתרומת זרע. באילו תנאים הדבר תקין מבחינה הלכתית?
שלום. אני תלמידה בכיתה ט' ואני עושה עבודה בביולוגיה בתחום הגנטיקה. ברצוני לדעת מהי עמדת ההלכה בנו' לאפשר אבחון גנטי תרום השרשתי לאם נשאית לגן
אנחנו בטיפולי פוריות. הבעיה היא בעיית זרע. לפי ההנחיות אסור להמנע מיחסים לאורך זמן כי זה פוגע באיכות הזרע (למעלה משבועיים) וכן אסור לקיים יחסים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.