כתם על תחתונים צבעונים
לכבוד הרב שלום. אשתי החלה בלקיחת גלולות למניעת הריון לאחר הלידה, ולקחה את הכדורים במשך כשנה. זמן מה לאחר שהפסיקה לקחת את הכדורים ראתה דם
ב"ה
למרות גילי הצעיר יחסית עברתי ניתוח פרוסטטה שבעקבותיו אין אצלי פליטת זרע. אני רוצה לדעת מה המשמעויות ההלכתיות של מצב זה בנושאים של:
נישואין ( היתר לבוא בקהל )
ייבום ( תיאורטית כמובן )
הוצאת זרע לבטלה
והאם יש כאן מצב של "בידי אדם" או "בידי שמיים" ( בגלל הצורך הרפואי ).
בתודה.
א. בעקבות ניתוח פרוסטטה רגיל, אין פליטת זרע החוצה כי נוזלי הזרע מוזרקים לכיס השתן. ("פליטה אחורית").
מצב כזה לדעת הפוסקים איננו אוסר את הגבר לבוא בקהל.
בנוסף, בחלק מהניתוחים מנתקים גם את דרכי הזרע מהשופכה, אך גם במקרים אלו כבר פסק החזון איש שאין איסור לבוא בקהל למנותחים הללו.
ב. לגבי הוז"ל, לא ראיתי תשובות בנושא (ולא ראינו אינה ראיה) אך בפשטות אין איסור הוצאת זרע כשאין הוצאה.
ג. לענין יבום – ראה יבמות, פרק ח' משניות ד -ה.
ד. לענין בידי שמים – לפי הסמ"ג (לאוין קיט) שהובא בחת"ס, אבן העזר חלק א' ס' יז גם אילו היה בניתוח משום עשית פצוע דכא הדבר היה נחשב בידי שמים.
מקורות נוספים:
ספר עמק ההלכה – אסיא חלק ב' בעריכת דר' אברהם שטינברג.
מאמרי שם בעמ' 176 – 179 בעניין "איסתתים גובתא דשכבת זרע"
לכבוד הרב שלום. אשתי החלה בלקיחת גלולות למניעת הריון לאחר הלידה, ולקחה את הכדורים במשך כשנה. זמן מה לאחר שהפסיקה לקחת את הכדורים ראתה דם
שלום, אני צריך לעבור ניתוח ב 16/7 ושמתי לב שהניתוח נפל על תקופת בין המצרים. האם מותר לעשות את הניתוח? או שרצוי לא לעשות אבל
Dear Rabbi Dr. Mordechai Halperin, Hi, my name is ***, and I am a college student who freelances for the Jewish Press. Currently, I'm working
שלום לרב, בת 28.יש לי 2 ילדים בריאים. היו לי 6 הפלות, 5 מתוכן טבעיות (בשבועות 6-9). הריון אחד הופסק בשל תסמונת דאון בשבוע 19,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.