ב"ה
למרות גילי הצעיר יחסית עברתי ניתוח פרוסטטה שבעקבותיו אין אצלי פליטת זרע. אני רוצה לדעת מה המשמעויות ההלכתיות של מצב זה בנושאים של:
נישואין ( היתר לבוא בקהל )
ייבום ( תיאורטית כמובן )
הוצאת זרע לבטלה
והאם יש כאן מצב של "בידי אדם" או "בידי שמיים" ( בגלל הצורך הרפואי ).
בתודה.
א. בעקבות ניתוח פרוסטטה רגיל, אין פליטת זרע החוצה כי נוזלי הזרע מוזרקים לכיס השתן. ("פליטה אחורית").
מצב כזה לדעת הפוסקים איננו אוסר את הגבר לבוא בקהל.
בנוסף, בחלק מהניתוחים מנתקים גם את דרכי הזרע מהשופכה, אך גם במקרים אלו כבר פסק החזון איש שאין איסור לבוא בקהל למנותחים הללו.
ב. לגבי הוז"ל, לא ראיתי תשובות בנושא (ולא ראינו אינה ראיה) אך בפשטות אין איסור הוצאת זרע כשאין הוצאה.
ג. לענין יבום – ראה יבמות, פרק ח' משניות ד -ה.
ד. לענין בידי שמים – לפי הסמ"ג (לאוין קיט) שהובא בחת"ס, אבן העזר חלק א' ס' יז גם אילו היה בניתוח משום עשית פצוע דכא הדבר היה נחשב בידי שמים.
מקורות נוספים:
ספר עמק ההלכה – אסיא חלק ב' בעריכת דר' אברהם שטינברג.
מאמרי שם בעמ' 176 – 179 בעניין "איסתתים גובתא דשכבת זרע"
לרב הלפרין שליט"א .ערב טוב וחודש טוב. דואר אלקטרוני זה נכתב בעקבות ארוע שהיה לפני קצת יותר משתים עשרה שנה ובעלי ואני מרגישים צורך לכתוב
שלום רב! אישתי ילדה בת בע"ה בתאריך ה' בתשרי (בשבת האחרונה). הילדה יונקת בלבד ללא תחליפים למינהם. שאלתי היא מה ההגבלות , אם יש כאלו,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.