סיבות להקדמת המחזור
בס"ד המחזור הקדים ב 10 ימים (4 ימים אחרי הטבילה). לא היו שום סיבות נפשיות ו/או רגשיות לעניין. מה יכולה להיות סיבת ההפרעה בסדירות של
ב"ה
למרות גילי הצעיר יחסית עברתי ניתוח פרוסטטה שבעקבותיו אין אצלי פליטת זרע. אני רוצה לדעת מה המשמעויות ההלכתיות של מצב זה בנושאים של:
נישואין ( היתר לבוא בקהל )
ייבום ( תיאורטית כמובן )
הוצאת זרע לבטלה
והאם יש כאן מצב של "בידי אדם" או "בידי שמיים" ( בגלל הצורך הרפואי ).
בתודה.
א. בעקבות ניתוח פרוסטטה רגיל, אין פליטת זרע החוצה כי נוזלי הזרע מוזרקים לכיס השתן. ("פליטה אחורית").
מצב כזה לדעת הפוסקים איננו אוסר את הגבר לבוא בקהל.
בנוסף, בחלק מהניתוחים מנתקים גם את דרכי הזרע מהשופכה, אך גם במקרים אלו כבר פסק החזון איש שאין איסור לבוא בקהל למנותחים הללו.
ב. לגבי הוז"ל, לא ראיתי תשובות בנושא (ולא ראינו אינה ראיה) אך בפשטות אין איסור הוצאת זרע כשאין הוצאה.
ג. לענין יבום – ראה יבמות, פרק ח' משניות ד -ה.
ד. לענין בידי שמים – לפי הסמ"ג (לאוין קיט) שהובא בחת"ס, אבן העזר חלק א' ס' יז גם אילו היה בניתוח משום עשית פצוע דכא הדבר היה נחשב בידי שמים.
מקורות נוספים:
ספר עמק ההלכה – אסיא חלק ב' בעריכת דר' אברהם שטינברג.
מאמרי שם בעמ' 176 – 179 בעניין "איסתתים גובתא דשכבת זרע"
בס"ד המחזור הקדים ב 10 ימים (4 ימים אחרי הטבילה). לא היו שום סיבות נפשיות ו/או רגשיות לעניין. מה יכולה להיות סיבת ההפרעה בסדירות של
שלום בני משתחרר מהצבא בחודש הבא בעזרת השם רוצה לעבוד בעבודה סיעודית בבתי אבות סיעודיים לטפל בחולים סיעודיים קשישים. שאלתו האם מותר לו לקלח ולהחליף
שלום לכבוד הרב, יש לי בעי'ה רפואית, ולאחרונה ביקרתי אצל הומופאת שנתן לי תרופות (כדורי מציצה) הומופאתיות (במקביל לטיפול רפואי קונבנציונלי שאני מקבלת), לאחר שהטיפול
אישה יהודיה לא יכולה ליצר ביציות. אם יעבירו לה (כ"פונדקאית") ביציות מאישה לא יהודיה שהופרו in vitro מזרע של גבר לא יהודי ואותה אישה יהודיה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.