דין יחוד לילוד מביצית נוכרי
מה הדין לגבי צורך גירות למי שנולד מביצית של נוכריה, פונדקאות אצל נוכריה – רווקה (לא הנשואה לבעל) ומזרע האב? מה הדין לגבי דין יחוד
שלום כבוד הרב,
אני בחודש תשיעי של הריון. ביום כיפור בע"ה אהיה יומיים אחרי תאריך הלידה המשוער שלי, ולכן רוב הסיכויים שהרופאה שלי תאשר לי לצום באופן מלא.
יש לי שתי שאלות:
1) אם הרופאה תאשר לי לצום, באיזה מצב יהיה מותר לי לשתות משהו, אם בכלל (זאת אומרת – אם אני מרגישה שאני נכנסת לתוך לידה, האם אז מותר לי לשבור את הצום? ואם כן – איך?)
2) האם בעלי יוכל לקחת איתו פלאפון לבית הכנסת, כדי שבמקרה ואני מרגישה שאני צריכה להגיע לבית החולים אוכל להזעיק אותו להגיע הביתה?
תודה רבה,
מ' ל'
בעלך רשאי לקחת איתו פלאפון לבית הכנסת, אלא שעליו להעביר אותו למצב של רטט לפני יום הכיפורים, וכמובן שהוא יהיה רשאי לענות להתקשרות שלך לפלאפון שלו (לוודא שהשיחה תהיה מזוהה כדי למנוע עניה על התקשרויות מוטעות).
לגבי השאלה הראשונה:
במקרים הבאים את רשאית לשתות:
1. הרגשה רעה מעבר לרגיל. – במצב כזה כדאי לנסות קודם שתיה לשיעורין [בררי לפני יום כיפור עם הרב המקומי את הכללים של שתיה לשיעורין].
2. אם מתפתחים צירים כואבים, או ירידת מים, או דימום, אזי יש לשבור מיד את הצום ולשתות ללא שום הגבלה של שיעורין, במקביל לנסיעה לחדר לידה.
מה הדין לגבי צורך גירות למי שנולד מביצית של נוכריה, פונדקאות אצל נוכריה – רווקה (לא הנשואה לבעל) ומזרע האב? מה הדין לגבי דין יחוד
רש"י מפרש ברית מילה בהקזת דם ולא בחיתוך העורלה כולה. שמא בחיתוך העורלה לכמה חלקים והשארת החלקים במקומם יביאו בזמן קיום המגע המיני בין בני
שלום הרב אני כותב עבודה סמינריונית בנושא "שאלות הלכתיות בפזיוטרפיה" ומבקש לדעת מה הרב פוסק לגבי תירגול או הסתכלות של מרצה בן מין אחד על
אשתי בת 30 בהריון ראשון, בשבוע 28 (+ 5 ), במשקל 67 ק"ג (עלייה מ56 לפני ההריון) – ההריון תקין עד כה ברוך השם –
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.