הערת שכן בשביל מים חמים לצורך פיקוח נפש בשבת
שלום הרב מרדכי!זכור לי משהו בשם הגרשז"א על כך שאם יש צורך במים חמים בשבת לפיקוח נפש, ולשואל אין, ולשכנים יש אבל באמצע הלילה הם
שלום כבוד הרב,
אני בחודש תשיעי של הריון. ביום כיפור בע"ה אהיה יומיים אחרי תאריך הלידה המשוער שלי, ולכן רוב הסיכויים שהרופאה שלי תאשר לי לצום באופן מלא.
יש לי שתי שאלות:
1) אם הרופאה תאשר לי לצום, באיזה מצב יהיה מותר לי לשתות משהו, אם בכלל (זאת אומרת – אם אני מרגישה שאני נכנסת לתוך לידה, האם אז מותר לי לשבור את הצום? ואם כן – איך?)
2) האם בעלי יוכל לקחת איתו פלאפון לבית הכנסת, כדי שבמקרה ואני מרגישה שאני צריכה להגיע לבית החולים אוכל להזעיק אותו להגיע הביתה?
תודה רבה,
מ' ל'
בעלך רשאי לקחת איתו פלאפון לבית הכנסת, אלא שעליו להעביר אותו למצב של רטט לפני יום הכיפורים, וכמובן שהוא יהיה רשאי לענות להתקשרות שלך לפלאפון שלו (לוודא שהשיחה תהיה מזוהה כדי למנוע עניה על התקשרויות מוטעות).
לגבי השאלה הראשונה:
במקרים הבאים את רשאית לשתות:
1. הרגשה רעה מעבר לרגיל. – במצב כזה כדאי לנסות קודם שתיה לשיעורין [בררי לפני יום כיפור עם הרב המקומי את הכללים של שתיה לשיעורין].
2. אם מתפתחים צירים כואבים, או ירידת מים, או דימום, אזי יש לשבור מיד את הצום ולשתות ללא שום הגבלה של שיעורין, במקביל לנסיעה לחדר לידה.
שלום הרב מרדכי!זכור לי משהו בשם הגרשז"א על כך שאם יש צורך במים חמים בשבת לפיקוח נפש, ולשואל אין, ולשכנים יש אבל באמצע הלילה הם
שלום לרב, אני נמצאת בשבוע 32 בשמירת הריון עקב סימפיולזיס . הריון רביעי במספר אחרי ניתוח קיסרי לאחר שאלת הרופאה בנוגע לצום אמרה חד משמעית
שלום רב, אני בחורה בת 24 מנסה להיכנס להריון כבר מעל חצי שנה. בבדיקה עולה כי יום הביוץ שלי מתקיים בשבעה הנקיים. איני מבחינה רפואית
בס"ד מעוניין לקרוא על ההתפתחות ( ההיסטורית) בפסיקה ההלכתית של היתר שרופא גבר יבדוק רפואית אישה אם כרופא משפחה והן כרופא גינקולוג מראי מקומות לעיון
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.