פונדקאות בהלכה (עבודה)
שלום אני לומדת באולפנא דתית ואני בכיתה ט'. אני וחברותיי עושות עבודה על פונדקאות. רצינו לדעת כמה דברים בעניין: א. האם מותר לעשות פונדקאות מצד
שלום,
אבי מאושפז לסירוגין בגלל דלקת ריאות שאיפתית מלפני כשלושה שבועות.
הוא לאחר החייאה, ומצוי בהנשמה, פעם שנייה, באמצעות טובוס, כשהמספרים מורים שרק המכונה "נושמת", והוא לא מוסיף משלו לנשימה דבר, לעת עתה.
הרופאים טוענים שהסיכוי שינשום בכוחות עצמו קטן, ומבקשים מאתנו הנחיה מה לעשות אם יהיה שינוי נוסף לרעה במצבו: האם לחברו שוב למכונה? האם לאפשר לו לנשום באמצעי קבוע, ולאשפזו בבית חולים לחולים נשימתיים כרוניים? האם לא להתערב?
האם וכיצד אוכל לקבל על כך את עצתו של הרב ד"ר הלפרין?
תודה,
י
כל עוד יש סיכוי, אפילו קטן, שהחולה יחזור לנשום בכוחות עצמו, חייבים, גם על פי חוק וגם על פי ההלכה לתת לו את הסיכוי. ראה נא בקישורים הבאים:
דפי מידע לציבור – חוק החולה הנוטה למות
חוק החולה הנוטה למות, התשס"ו 2005
הנחיות רפואיות מקדימות של משרד הבריאות.
שלום אני לומדת באולפנא דתית ואני בכיתה ט'. אני וחברותיי עושות עבודה על פונדקאות. רצינו לדעת כמה דברים בעניין: א. האם מותר לעשות פונדקאות מצד
ברצוני לשאול על אפשרויות נוספות למניעת הריון נוסף על כדורים שבעקבותיהם יש דימומים רבים מידי. שמעתי על דברים כגון קוטלי זרע או ספוגית כלשהי שכאשר
הבנתי שנגיד לגבי מחלות נפש יש נטייה גנטית (כך שמעתי מד"ר מיכאל אבולעפיה) …(נגיד דיכאון ocd יש גן שחושבים שהוא קשור) אז השאלה היא אם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.