זירוז לידה בהלכה
שלום וברכה. ראיתי בפוסקים שעדיף לא לזרז לידה סתם . מה לדעת הרב יש לעשות במקרים הבאים? סיבה רפואית חלקית (הרופא יוצא לחופשה )
מה הדין בקשר לשימוש בתינוק כתורם מוח עצם?
מהנשמת אברהם חושן משפט רמג א משמע שהוא מפקפק בזה
האם ההתקדמות הרפואי בתחום הזה הביא לשינוי בעמדת ההלכה בנושא הזה
א. אם קיימת סכנה לתורם – אסור לקחת תרומה מתינוק או מקטין.
ב. אם לא קיימת סכנה בנטילת תאי הגזע מהתורם הקטין, השאלה הרבה יותר מורכבת.
העקרונות הם:
1) אסור לקחת תרומה מגוף של תורם לטובתו של אדם אחר בלא הסכמתו.
2) הסכמה של קטין איננה הסכמה.
3) מותר לקחת רקמה מקטין רק כשהנטילה היא לטובת הקטין.
4) יש מקום לדון אם נטילת רקמה מקטין להצלת אחיו, האם היא יכולה להחשב כפעולה לטובת הקטין – גופנית או נפשית, לאור ההשפעות המאוחרות של מתן התרומה או מניעתה.
בנוסף יש מקום לדון בשאלת ההסכמה הרטרואקטיבית. במילים אחרות, אם ניתן להניח כי התינוק, לכשיגדל ויגיע לבגרות יאמר באופן חד משמעי שהוא היה מעוניין שתלקח ממנו תרומה כזו, יש מקום לדון אם הסכמה רטרואקטיבית כזו מועילה.
סוג אחר של הסכמה רטרואקטיבית לגבי אדם בוגר נדון בפרק ראשון של תוספתא למסכת שקלים, והעקרון הנלמד משם אומץ בחוק זכויות החולה התשנ"ו – 1996, בסעיף 15.
שלום וברכה. ראיתי בפוסקים שעדיף לא לזרז לידה סתם . מה לדעת הרב יש לעשות במקרים הבאים? סיבה רפואית חלקית (הרופא יוצא לחופשה )
בס"ד שלום רב! שמעתי כבר מכמה אנשים שאני מכיר אותם אישית וסומך עליהם ששימוש בריפוי קבלי-אנרגטי באמצעות תעודה תמונה של מכון חיים עזר לרפאות מחלת
שלום רב מזה זמן רב שסבלתי מכאבים ודקירות במקומות שונים ברגל. לאחר שהלכתי למספר רופאים אורתדפיים אשר לא הועילו לי, הפנו אותי לרופאה המשתמשת באמצעים
האם יש כשרות ומהי הכשרות לפרוביוטיק קיד אבקה מרוכזת של אלטמן בתוספת פרביוטיקה? תודה מראש י
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.