מידע בנושא ייחוד בטיפול פיזיוטרפיסטי
שלום, הייתי מעונין לקבל הפניה לקבצי אסיא או כל חומר הלכתי אחר המוכר לכם , בו נידון ומנותח הענין של נגיעה בין פיזיותרפיסט למטופלת או
ב"ה
ראשית, תודה רבה על המענה
אפרסם אותו בלי נדר בין המורים בבית ספרי ובין שומעי השיעור שלי בבית הכנסת
שנית, להלן עוד שאלה באותו תחום:
האם נכון לחלק בין הקזת דם לבין תרומת דם גם מהנימוק, שהקזת דם היא לצורך רפואה, ואז יש דינים על האדם, ולכן לא כדאי לעשות זאת כשבית דין של מעלה יושבים, מה שאין כן תרומת דם היא לא לשם רפואתו של האדם עצמו, ואז אין עליו דינים?
ונניח שאכן אפשר לעשות חילוק כזה, האם נכון לומר שזה נוגע רק לימי שני וחמישי, אבל ביום שלישי כשמזל מאדים "קיימא בזווי", זה לא נוגע כי מכל מקום מוציאים דם מהגוף?
שלישית: האם צריך ליטול ידיים אחרי תרומת דם, או מכיוון שלא נוגעים בדם, לא צריך ליטול?
בתודה ובכבו"ר.
לשתי השאלות הראשונות:
אין לי ידע מספיק לענות לשתי השאלות הראשונות.
לשאלה השלישית: מן הראוי ליטול ידיים אחרי תרומת דם גם אם לא היתה נגיעה בדם. ואם לא ניתן ליטול אז לפחות לרחוץ את הידיים.
(מסקנה זו היא מסקנת הפוסקים להלכה, על אף שאיננה מוסכמת על כל הראשונים.)
הערה: לא ברור לי גם משמעות הביטוי "לצורך רפואה" שבשאלה הראשונה האם הכוונה לצורך קטן או גדול, שיש בו פיקוח נפש או שאין בו, וכו'.
שלום, הייתי מעונין לקבל הפניה לקבצי אסיא או כל חומר הלכתי אחר המוכר לכם , בו נידון ומנותח הענין של נגיעה בין פיזיותרפיסט למטופלת או
שלום רב, חבר שלי הציע לי נישואין לפני כשבועיים. ברצוננו לקבוע תאריך לחתונה אך אמו חולה במחלה קשה ולאחרונה אף התדרדר מצבה כך שלא ידוע
אני אחות ויועצת הנקה ונתקלת לעיתים קרובות בשאלת שאיבת חלב אם בשבת. ברצוני לברר מספר נקודות. א. יולדת "תוך שבעה" הסובלת מגודש. באיזה אופן מומלץ
מה לעשות לגבי מצב של הפלה במהלך ערב שבת עם גרידה והרדמה כללית, כשבית החולים רוצה לשחרר את האישה המרגישה עדיין חולשה בשבת בבוקר? האישה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.