קבורת מתי ישראל
אני מעוננינת במידע ובמקורות לגבי העניין של קדושת הגוף והצורך החשוב הנובע מכך להביא את מתי ישראל לקבורה.
השבוע חוקק חוק חדש בכנסת הקובע כי מוות מוחי כמוות. האם ניתן לקבל הסבר לגבי החוק וההתמודדות ההלכתית בנושא. מכיוון שיש בילבול איזה מהרבנים תומכים בנושא האם ניתן לקבל הבהרה גם בנושא זה.
להבהרת הנושא:
כדאי לעיין במאמרו של פרופ' אברהם שטינברג, קביעת רגע המוות – סקירת עמדות ; ספר אסיא י, עמ' 277-288 (2007), קביעת רגע המוות, עמ' 3-14 (2006), אסיא נג-נד, עמ' 5-16 (1994)
וכן במאמרו של הרב ד"ר הלפרין, גילוי דעת תורה בענין מיתת המוח ; ספר אסיא י, עמ' 331-339 (2007) קביעת רגע המוות, עמ' 265-273 (2007).
ריכוז רחב של מאמרים ופסקים בנוגע לקביעת מוות מופיע גם בספר "קביעת רגע המוות" (מכון שלזינגר, 2006). את הספר ניתן לרכוש באופן מקוון בחלק השיווקי של אתר מכון שלזינגר
את התוכן של הספר קביעת רגע המוות ניתן לראות כאן.
התוספת המשמעותית היחידה שהתרחשה בימים האחרונים היא פרסום דעתם של הרש"ל הגר"ע יוסף שליט"א ושל הרש"ל הרה"ג עמר שליט"א, על פיה מוות מוחי שנקבע במיומנות ובהקפדה, נחשב כמוות גם מבחינה הלכתית, בהתאמה להחלטת מועצת הרבנות הראשית בשנת תשמ"ז.
אני מעוננינת במידע ובמקורות לגבי העניין של קדושת הגוף והצורך החשוב הנובע מכך להביא את מתי ישראל לקבורה.
לרב הלפריןשלוםכיצד ניתן לישב בין האמור בספר "רפואה מציאות והלכה" עמוד 31 "ע"פ כללי פקו"נ…חובה לצמצם את הסיכון..גם אם השיקול המבצעי איפשר את דחיית התיקון
שלום ! שאלתי מופנית לרב דר מרדכי הלפרין בעלי התחיל באחרונה ללמוד בגמרא נושא ששייך לחישוב המולד וראש חודש הוא מתקשה בחישוב המולד וישמח מאוד
כיצד תורמים את הגוף למדע? מה צריך לעשות בפועל? האם יש הגבלת גיל או מצב בריאותי? האם ניתן להגביל את התרומה לזמן קצוב? נגיד חודש?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.