כיבוד הורים
שמעתי מכמה רבנים שיש מקרים שלא צריך לשמוע בקול ההורים כמו למשל: בת שהוריה לא מסכימים עם העובדה שתצא לשרות לאומי מחוץ לבית, ובחור בן
כב' הרב
אני בן 31 וכבר חודשיים יש לי תחושה של התפנות לא מלאה עת השתנה.
נתקלתי בבעיה דומה לפני מספר שנים – אז התופעה עברה מעצמה.
השאלה – איך אני יכול להתפלל , אם דקה אחרי התפנות שלפני התפילה יש לי רצון להגיע לבית שימוש שוב.
בתודה
תשובת הרב מאיר אורליאן:
אדם שיש לו הרגשה שצריך לשירותים אסור לו להתפלל לכתחילה (שו"ע צ"ב ס"א). אמנם בדיעבד יוצא יד"ח אם יכול להעמיד עצמו בשיעור 72 דקות.
ובקטנים בלבד (הרגשה של צורך להשתין) דעת כמה פוסקים שיצא ידי חובה גם אם אין יכול להעמיד עצמו בשיעור זה (משנ"ב סק"ב) לענין קריאת שמע וברכות ודאי יצא (משנ"ב סק"ו).
נראה שבתופעה מתמדת יש לנקוט בכלל "שעת הדחק כדיעבד דמי", ולכן אם השתין מיד לפני התפילה יכול לסמוך על זה, אם אפשרי הדבר (כגון בשבת שאין לו תפילין) יש מקום להתפנות שוב לפניתפילת שמונה עשרה.
שמעתי מכמה רבנים שיש מקרים שלא צריך לשמוע בקול ההורים כמו למשל: בת שהוריה לא מסכימים עם העובדה שתצא לשרות לאומי מחוץ לבית, ובחור בן
שלום. במסגרת עבודת חקר בתושב"ע שאני וחברה שלי צריכות להגיש, בשביל הבגרות בתושב"ע בחרנו לחקור את הנושא של תרומת אברים, והשתלת אברים מבחינת ההלכה. רצינו
בס"ד כבוד הרב שלום וברכה שמי א ואני עובדת כאחות במכבי- במוקד מבוגרים וילדים וכן במרפאה, בשבת אחת בחודש בה אני עובדת במכבי- המקום פתוח
זוהי אמנם שאלה לא בהלכה אלא בבריאות, אני ב"ה צם ללא קשיים, אך יש לי בעיה מוזרה . לאחר כל צום מתחילים לי כאבי ראש
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.