שימוש אדרנלין לפני מציצה

שתפו:

12 באפריל 2019

הרב המשיב: הרב ד"ר מרדכי הלפרין

שאלה:

מוהל אצלנו בקהילה שאל אותי האם הוא רשאי לשים תחבושת שבא חצי פרומיל של אדרנלין, לפני הפריעה והמציצה מיד האחרי החיתוך. או שיש בזה בעיה מפני שזה מבליע את הדמים, להיפך ממטרת המציצה.

תשובה:

שאלה מצוינת.

א. מטרת המציצה לפתוח חסימות בכלי הדם המוליכים דם לעטרה, כשהחסימות נגרמות על ידי רפלקס התכווצות של עורקים. ראה בספרי רפואה מציאות והלכה, סימן יז.
האדרנלין גורם להתכווצות של כל כלי הדם באיזור, ובאותם מצבים בהם יש צורך לפתוח את החסימות הנ"ל, האדרנלין עלול להפריע.

ב. דומני שעל פי הוראות משרד הבריאות ע"פ פקודת הרופאים, אסור למוהל להוסיף אדרנלין בברית מילה. צריך לזכור כי לאדרנלין יש גם תופעות לואי לבביות שיכולות, במקרים מסויימים, להיות מסוכנות ליילוד.

להדפסה

שאלות נוספות

לקיחת דם להורים

שלום רב. שמי רעות ואני סטודנטית לסיעוד. לאחרונה נודע לי כי קיימת בעיה בלקיחת דם להורים. ברצוני לשאול : א. האם הדבר נכון ? (הבנתי

קרא עוד »

דיני טהרה

האם דיני טהרה לאחר הפלה או לידה הם אותם דינים כמו לאחר וסת? אי ראיית דם, שבעה נקיים, וטבילה או שבהפלה ולידה יש כללים נוספים?

קרא עוד »

שו"ת ניתוחים פלסטים

דוגמאות ושאלות ותשובות בנושא:ניתוחים פלסטיים שלא לצורך בריאות ………(0אולי לצורך בריאות הנפש..) מקורות ותשובות של רבנים בימינו

קרא עוד »

רופא נשים

שלום! רציתי לדעת במרפאה שבקרבת ביתי יש רופא נשים ובמרפאה אחרת , במרחק רבע שעה נסיעה , יש רופאת נשים , האם מותר לי ללכת

קרא עוד »

מה אתם מחפשים?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.