ניתוח אשה הרה שמתה מוות מוחי להצלת העובר
הרב אליעזר וולדנברג קבע כי חובה לנתח אשה שנקבע מותה המוחי כדי להציל את העובר והרי התנגד להגדרה של "מוות מוחי" כמוות,הכיצד ייתכן?
שלום רב
אני מעוניין שתסביר לי אודות שימוש שעון שבת בשבת ויום טוב.
ראיתי בחזון עובדיה שבת ו' שמותר לכוון שעון שבת מערב שבת וכן להאריך מצב קיים.
בילקוט יוסף סי'רנב ראיתי שהמקדים מצב קיים (גרם כיבוי) יש לו על מה שיסמוך. ולגבי הקדמת מצב קיים(גרם הדלקה) מותר או ניתן להקל לצורך מצווה כגון שצריך את האור ללימוד תורה.
בשש"כ פרק יג אף הגדיל לעשות והתיר להקדים/ליצור מצב חדש.
שאלה א' – האם הבנתי נכון את הכתוב ואם לא אז אשמח שתתקן אותי.
שאלה ב'- האם חימום על הפלטה לצורך עונג שבת חשיב צורך מצווה, ומה נכלל בגדר עונג שבת/מצווה?
שאלה ג' על פי השש"כ
מה הדין כאשר אדם הפעיל שעון שבת משמונה בבוקר -עשר בבוקר בלבד
ובמהלך ששעון השבת פועל רוצה להזיז את הזיזים ולכוון את שעון השבת שיעבוד משלוש בצהריים ועד חמש בערב, מבלי להזיז את כל הזיזים כבר מעשר אלא שתיווצר הפסקה ויעבוד שוב בזמן הרצוי
והאם דעה זו היא גם לרב עובדיה/הרב יצחק יוסף?
מחילה על אריכות הדברים
אודה לרב על הסבר הדינים מה נכון או לא על פי הכתוב
תודה
נתן
הרב אליעזר וולדנברג קבע כי חובה לנתח אשה שנקבע מותה המוחי כדי להציל את העובר והרי התנגד להגדרה של "מוות מוחי" כמוות,הכיצד ייתכן?
בס"ד לכבוד כבוד הרב שלום רב! שמי אסף יחיא ואני בן 21. לפני כחודש ימים נכנסתי לעבוד במגן דוד אדום. תפקידי במערכת הוא להיות תורן
שלום לרב, אני בשבוע 32 ובהריון בסיכון ללידה מוקדמת. הרופאה שלי אסרה עלי לצום אך לא ציינה אם מספיק לשתות או שעלי גם לאכול. האם
אשתי נמצאת בשבוע 10+2 לאחר טיפול I.V.F. שבו הוחזרו 2 עוברים ונקלטו, לאחר מס' שבועות התפתחות באחת השקים שהובילה לתאומים בשק אחד ועבר נוסף בשק
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.