שתיית חומר לצום בדיקה בצום גדליה
שלום, עלי לעבור צילום של המעי הדק. כפי שהוסבר לי, יש לשתות חומר שיקוף, ולאחריו, במשך 3 שעות עורכים 5 צילומים בהתאם להתפשטות החומר בגוף.
האם לפי ההלכה כל שימוש באמצעים למניעת הריון הוא אסור מכל כל, או שיש אמצעים שמותר להשתמש בהם וזה פחות חמור מבחינת ההלכה? ברור שזה לא לרוח ההלכה כלל, אך ישנם היתרים מסוימיים לכך? כמו למשל אם זוג צעיר רוצה להתחתן אך לא יכול להרשות לעצמו עדיין ילדים ורוצה לחכות מעט?
א. יש הבדלים הלכתיים בין האמצעים השונים למניעת הריון.
לכן, אם מבחינה רפואית אין מניעה (וזאת צריך לקבוע רופא הנשים המטפל) עדיפות ראשונה: היא לגלולה.
עדיפות שניה: היא להתקן תוך רחמי (IUD) שאיננו מפריש הורמונים.
עדיפות שלישית: נרות הפוגעים בתנועתיות הזרע כמו, למשל, Glovan.
ב. ברמה הרפואית: ככלל, מבחינה רפואית מאוד לא מומלץ לדחות את מועד הלידות הראשונות, לאור העובדה שאחוז קטן מהנשים סובלות ממה שקרוי בלות מוקדמת, דהינו משך הזמן בו הן מסוגלות להכנס להריון הוא קצר מאוד.
לכן מומלץ לעשות מאמץ, וללדת את הלידות הראשונות מוקדם ככל האפשר, אחרי הנישואין.
ברמה ההלכתית:
יש צורך להתיעץ עם רב מובהק שמכיר את השואל.
מקורות:
אנצקלופדיה רפואית הלכתית כרך ד' ערך מניעת הריון, עמ' 160 – 85.
ובמקורות המצוינים שם.
ובקישור:
https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject49.asp
ניתן לעיין באינציקלופדיה הרפואית הלכתית בספרית מכון שלזינגר.
וגם בקישור:
https://www.medethics.org.il/db/
ניתן גם לרכוש את הספר דרך אתר האינטרטנט של מכון שלזינגר https://www.medethics.org.il
או בטלפון 6555266 02
שלום, עלי לעבור צילום של המעי הדק. כפי שהוסבר לי, יש לשתות חומר שיקוף, ולאחריו, במשך 3 שעות עורכים 5 צילומים בהתאם להתפשטות החומר בגוף.
לפני כ- 5 חודשים שמתי התקן תוך רחמי מסוג גיניפיקס, זהו התקן לא הורמונלי אך בניגוד להתקן הנחושת הרגיל הבנוי בצורת T, התקן זה בצורת
בס"ד רציתי לשאול, ברשותכם, שתי שאלות בנושא תרומת איברים. שאלתי הראשונה היא מהו רגע הפטירה לפי ההלכה? ידוע לי שע"פ הרפואה רגע הפטירה הוא הרגע
Dear Rabbi Dr. Halperin, Can you help me with the following question. A copper IUD works by destroying the sperm before fertilization, or barring that,