סגירת מעגל חשמלי בשיטת הגרשז"א עבור חולה בסכנה
הגרש"ז במנחת שלמה סימן ט', כותב שלפי שיטתו בעניין חשמל בשבת (שאין בזה לא בונה דאורייתא ולא מוליד דרבנן), היה לכאורה מותר להפעיל מכשירים חשמליים
שלום לרב. חברה מאוד קרובה שלי סובלת שנים רבות מדיכאון. היא ניסתה שיטות טיפול שונות ולבסוף החליטה לפנות לפסיכיאטר שנתן לה כדורים וברוך השם כבר יותר משנה היא מרגישה טוב ומצליחה לפעול ולהתקדם בשמחה (כמובן, עם התרופה). לאחרונה היא החלה להפגש עם בחורים, אך היא חוששת שאולי זה בכלל לא מוסרי או נכון מצידה לבנות בית ולהביא, בעז"ה, ילדים כאשר היא לא בריאה ותלויה בתרופה ואולי המחלה בכלל תורשתית (לא ידוע על מקרים נוספים במשפחה שלה)ומה יקרה עם שוב תגיע למשבר בזמן שהיא אמא וכו' וכו'. על פניו נראה לי שברור שהיא צריכה להתחתן והכל, אבל הייתי מבקשת לשמוע את עמדת הרב כדי שאוכל להביא לה הוכחות יותר מוצקות מדעתי האישית. בתודה.
1. מותר לה לנסות להקים בית בישראל, (אך איננה חייבת).
2. כדי לקבל תשובה לשאלה מה היא חייבת לספר ל"מועמדים", יש לפנות למורה הוראה מובהק המכיר את המדוברת.
הגרש"ז במנחת שלמה סימן ט', כותב שלפי שיטתו בעניין חשמל בשבת (שאין בזה לא בונה דאורייתא ולא מוליד דרבנן), היה לכאורה מותר להפעיל מכשירים חשמליים
אנחנו זוג צעיר שהתחתן לאחרונה. התחלנו להשתמש בגלולות למניעת הריון (כמובן שלאחר מחשבה עמוקה וקבלת היתר מפוסק מוסמך) ורצינו לדעת אם יש בעיה הלכתית או
בהמשך לשיחתי הטלפונית עם הרב הלפרין אבקש עותק אלקטרוני מן המאמר שכתב ובו התייחסות לעניין אפוטרופוס גוף בהלכה. בנוסף : בעתיד הקרוב – כפי שמסר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.