דיסקציות בלימודי רפואה
כבוד הרב הדוקטור שלום אני מתחילה לימודי רפואה ויש לנו דיסקציות, יש לי מספר שאלות א. האם מותר לנתח גופת גוי? ב. הבנתי מהסתכלות באתר
מאתר כיפה, מספר השאלה: 113691
כותרת
שיבוט
תוכן השאלה.
האם שיבוט הוא אסור מבחינת ההלכה ?על פי איזה הלכה?
ושתי סיבות בדבר:
א. מבחינה טכנולוגית לא ניתן כיום לשבט אדם, וגם הכבשה ובעלי החיים האחרים ששיבטו היו מאד לא בריאים, ברוב המקרים אם לא בכולם.
ב. החוק במדינת ישראל אוסר
אם מדובר בשאלה כמבוא לכתיבת עבודה–
להלן ארבע מאמרים שהתפרסמו בחוברת אסיא סא-סב שקשורים בנושא:1. הרב יצחק שילת, שפול גנטי ובחירה חופשית, עמ' 5-9.
2. עו"ד גלי בן-אור, שכפול גנטי וטכנולוגיות הפריה מלאכותית, עמ' 10-26.
3. פרופ' אברהם שטינברג, שיבוט בני אדם – היבטים מדעיים, מוסריים ויהודיים, עמ' 27-42.
4. הרב שלמה אבינר, הנדסה גנטית, בחירה חופשית, עמ' 47-55
כמו כן מומלץ לעיין באסופת המאמרים בעריכת יוני רזיאל, 'שיבוט גנטי- מבט הלכתי'
מקורות נוספים בנושא שיבוט ניתן למצוא באתר של מכון שלזינגר, תחת מאמרים בנושא של "שיבוט". בעמוד החיפוש המאמרים באתר המכון. בעמוד זה יש לבחור את הנושא "שיבוט" מתוך הרשימה הנגללת או לרשום מילה משם המאמר הרצוי והמחשב ימצא את המאמרים המתאימים. בכל אחד מן המאמרים יש הפניות למקורות נוספים בנושא
כבוד הרב הדוקטור שלום אני מתחילה לימודי רפואה ויש לנו דיסקציות, יש לי מספר שאלות א. האם מותר לנתח גופת גוי? ב. הבנתי מהסתכלות באתר
אינני יודעת באיזו מידה אתם יכולים לפסוק שאלה הלכתית רפואית – אך אני צריכה החלטה הלכתית שתוביל למהלך רפואי באופן חירומי – בעניין חיים ומוות
שלום לך כבוד הרב ברצוני לדעת עוד פרטים על ההתקן שמייבא אורי לוי איזה מין התקן זה ? במה הוא שונה משאר ההתקנים? איזה חומר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.