רחצת חולים בבית החולים בשבת
בס"דשלום כבוד הרב,בהמשך לשיחתנו, להלן שאלתי בעניין עבודתי בשבת כאחות בבית חולים:מה דין רחצת חולים, עניין הכרוך בשימוש בספוג רחצה, מים חמים (מברז רגיל)
בס"ד
שלום אני מכין עבודה בנושא "שביתת רופאים"-האם היא מותרת/אסורה ? באילו תנאים מותר לשבות? ובאילו לא ?
אני מכיר את הקביעה של הטור ביורה דעה,ריש,שלז- שאומר שאסור למנוע, ואם נמנע כאילו שפך דמים, וברצוני למצוא עוד תשובות, מהגמרא, ראשונים, אחרונים ופוסקי דורנו.
אשמח אם תציין את המקורות, כדי שאוכל לציינם בעבודתי.
תודה רבה.
ראה:
1. הרב שלמה גורן, "שביתת רופאים בהלכה", ספר אסיא ה' עמ' 41-54. ובמקורות שם.
2. הרב מרדכי הלפרין, "פסקי הלכה של הגר"י וייס, הגרש"ז אויערבאך, והרבנים הראשיים בימי שביתת הרופאים", ספר אסיא ה' עמ' 30-33, ובמקורות שם.
ניתן לרכוש את ספרי אסיא במכון שלזינגר. להלן קישור לרכישה מקוונת דרך אתר המכון: https://www.medethics.org.il/siteHeb/PriceList.asp
בס"דשלום כבוד הרב,בהמשך לשיחתנו, להלן שאלתי בעניין עבודתי בשבת כאחות בבית חולים:מה דין רחצת חולים, עניין הכרוך בשימוש בספוג רחצה, מים חמים (מברז רגיל)
שמעתי שיעור בו הסבירו שחולה יכול להקל בכמות אכילת מצה ויין אם הם מסוכנים עבורו בליל הסדר. אבל לא הבנתי את סוגי הסכנה השונים של
שלום האם נמצא אצלכם חומר על מה שמכונה בהלכה "נרבים" (עצבים) בעקבות קיום ההלכה או אורח חיים שומר מצוות? חיפשתי … ולא מצאתי… תאמינו. בברכה
שמי נ, ואני רופא כירורג המתגורר בירושלים ועובד במרכז הרפואי ברזיליקראתי את מאמרך בנושא :"נסיעת רופא בשבת חזרה לביתו – עיקרי שיטות"לצערי אנני תלמיד חכם