צום יום הכיפורים לחוסה במעון, המטופל פסיכיאטרית-תרופתית
שלום,שמי איתי פיירוורקר ואני אח ואפוטרופוס של אחי הצעיר נחמיה.נחמיה, בן 31, אחד מרביעיה (נולדו יחד), נפגע פגיעת ראש בפגיה כמה ימים לאחר הלידה ומאז
יש לנו ויכוח חברים בכולל. חברי טוען שאם רב חשוב שבעיני רבים הוא מגדולי פוסקי הדור פסק שמחוייבים הציבור לעשות פעולה רפואית מסויימת אז זה מחייב כפסק הלכתי היות והוא מן הסתם גבה עדויות שהביאו אותו למסקנה זו וידיעתו ההלכתית בגביית עדות כרב המסוגל להתיר עגונות מחייבת את כל מי שאיננו ברמה הזאת של פסיקה. ואני טוען שבעניני רפואה אי אפשר לחייב אדם מבחינה הלכתית לא משנה מהי גדולתו בתורה, ושאם הוא הגיע למסקנתו הפרטית על פי המחקר שהוא עשה באיסוף מידע רפואי המספק אותו איננו כפוף לפסק של אותו רב.
מקור: מטה אפרים, או"ח, תריח, טז, הובא נשמת אברהם ח"א [או"ח] שכח, ט); הגרשז"א במאמרו: בירורים וספקות בענין פיקוח נפש דוחה שבת, מוריה, ג, ג-ד (תשל"א), י-לו, לפני אות א; תורה שבעל פה יד (מוסד הרב קוק, תשל"ב) יז-מה; מנחת שלמה, ס' ז, עמ' לח.
זכר לדבר מצינו בנדרים מט, ב, ותמיד כז, ב, "כל מידעם לא תפלוט קמיה רבך לבר מן קרא ודייסא שהן דומין לפתילתא של אבר ואפילו קמי שבור מלכא פלוט."
מצד שני בדברים שאין בהם פיקוח נפש הדין שונה.
בשאלתך לא פירטת את תנאי השאלה. "פעולה רפואית מסויימת" היא מושג כללי שלא ניתן לדעת להיכן לשייכו – לדיני פיקוח נפש, או לכללי כבוד רבו.
שלום,שמי איתי פיירוורקר ואני אח ואפוטרופוס של אחי הצעיר נחמיה.נחמיה, בן 31, אחד מרביעיה (נולדו יחד), נפגע פגיעת ראש בפגיה כמה ימים לאחר הלידה ומאז
שלום רב,כיוון שראיתי שיטות שונות ודעות שונות אשמח שמכון שלזינגר יעשה לי סדר הלכתי.אשתי אחות בבית החולים לניאדו בנתניה. אנחנו גרים בכפר הרוא"ה (מרחק של
כבוד הרב שלום, בעז"ה אני אהיה בשבוע 10 להריון בצום ט' באב. אני בד"כ מאוד חלשה בצומות ותמיד מסיימת את הצום עם כאבי ראש ובחילות.
היי,אני בת 27 והיום אני מתחילה חודש שלישי , תחילת שבוע 11.האם אני צריכה/יכולה לצום את צום תשעה באב ?בנוסף , יש לי מיגרנות ,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.