תורשיות של סרטן
שלום רב לרבני מכון שליזינגר יש לי קרוב משפחה שהציעו לו הצעת שידוך עם בחורה שהאמא שלה חולה ל"ע במחלה ההיא ירפאה רפואה שלימה. ושאלתי
אני אמא לתינוק בן חודשיים שמסרב לינוק ממני לכן אני שואבת חלב במשאבה חשמלית יש לי משאבה ידנית שאני לא מסתדרת איתה בני בגלל הנסיבות אוכל גם מטרנה השאלה שלי היא האם אני יכולה לשאוב לו חלב במשאבה החשמלית עם שעון שבת והאם אני יכולה לשאוב לו חלב במשאבה הידנית ולהאכיל אותו בזה אציין כי לי נגרם צער גם גופני וגם נפשי לראות את החלב שלי נזרק בעוד שבני היה יכול לאכול אותו
השו"ע או"ח סימן שכ"ח סעיף ל"ד וזה לשונו :"לא תקל אשה חלב מדדיה לתוך הכוס או לתוך הקדירה ותניק את בנה". דעת ה'תוספת שבת' היא שזוהי מלאכה שאינה צריכה לגופה, והיא אסורה מדרבנן. דעת הפרי מגדים , וכן פוסק המשנה ברורה בשער הציון ס"ק פ"א שזה איסור דאורייתא.
לפי זה, אפילו אם דנים את התינוק כחולה שאין בו סכנה על כל פנים אסור לעשות מלאכות דאורייתא אם לא על ידי גוי, לפי זה בנידון דידן אסור לשאוב בשבת לא במשאבה חשמלית ולא במשאבה ידנית חלב כדי להניק את הבן.
אלא שיש מקום להתיר שאיבה על ידי שינוי ואפילו במלאכה דאורייתא. והגם שדעת המשנ"ב להחמיר במלאכה דאורייתא, יש מגדולי הפוסקים שמתירים מלאכה דאורייתא על ידי שינוי- לחולה שאין בו סכנה [הגרש"ז אויערבאך יעויין בנשמת אברהם סימן שכ"א סעיף י"ז ] ובפרט שיש מקום להוסיף כסניף את דעת ה'תוספת שבת' שפוסק ששאיבה הוי מלאכה דרבנן. ולכן אם קשה לך מאד, יש מקום לסמוך על דברי הפוסקים המתירים מלאכה דאורייתא בשינוי
שלום רב לרבני מכון שליזינגר יש לי קרוב משפחה שהציעו לו הצעת שידוך עם בחורה שהאמא שלה חולה ל"ע במחלה ההיא ירפאה רפואה שלימה. ושאלתי
Good morning I am a prospective medical student studying in South Africa. My course involves coming in contact with cadavers, which is a bit of
כבוד הרב:אשה שלוקחת תרופות עקב מצב נפשי ואמורה לקחת את התרופות אחרי אוכל.כיוון שהיו מצבים של ניסיונות אובדות הנחתי אותה לאכול ולשתות לפי הצורך.אם אפשר
למדתי שיש חציצה של טבעת אירוסין (זהב עם יהלום) בנטילת ידיים ושאפשר להשאיר את הטבעת נישואין(שהיא רק מזהב) בנטילת ידיים אם אני עוסקת בכל המלאכות