עבודה ביהדות ומדע
שלום, אני סטודנטית לחינוך המדעים ואני עושה עבודה סימנריונית על נושא התאומים הסיאמים בקורס שנקרא 'יהדות ומדע'. רציתי לבקש אם תוכלו לשלוח לי חומר שיוכל
האם על פי ההלכה, מותר להורים לשאוב זרע מגופת בנם על מנת שישמש להרפיה מלאכותית בעתיד
לצורך המשכת המשפחה?
האם אין בזה פגיעה בכבוד המת והשחתת גוויה? ובכלל מה גובר על מה? האם המשך קיום גובר על כבוד המת?
1. כל פגיעה בגופה אסורה משום ניוול המת, שהוא איסור חמור של "בין אדם לחבירו".
2. חריגים לאיסור הם:
1. כאשר הנפטר הסכים או ביקש עוד בחייו שהתהליך יבוצע.
2. כאשר ניתן להעריך בסבירות גבוהה, שהנפטר אילו היה נשאל – היה מעוניין ומסכים לביצוע התהליך.
3. אם מדובר במצב של פיקוח נפש – דבר שאיננו מצוי בשאלה הנדונה.
3. להורים אין מעמד עצמאי בנושא, האינטרסים שלהם אינם רלוונטים, אלא שלעיתים הם יכולים לסייע לנו בגילוי רצונו האמיתי של הנפטר.
4. הלכה למעשה לא כל הפוסקים תמימי דעים.
דעה מתירה מצויה בתשובתו של הרב זלמן נחמיה גולדברג, הובאה באסיא סה-סו עמ' 45-49 (בעמ' 47 שם).
שלום, אני סטודנטית לחינוך המדעים ואני עושה עבודה סימנריונית על נושא התאומים הסיאמים בקורס שנקרא 'יהדות ומדע'. רציתי לבקש אם תוכלו לשלוח לי חומר שיוכל
כבוד הר' שלום וברכה! ברצוני לשאול לגבי פוריות. בעלי ואני נשואים שלוש שנים ועדיין אין לנו ילדים. עפ"י בדיקות התברר כי הבעיה היא אצל בעלי.
BS"D Hi I am an Orthodox Jew and a 3rd year med student in the Technion American Medical Students Program. Yesterday was the first time
בס"ד שמי ג', אני מקבלת תרופות להסדרת לחץ דם גבוה, דופק לא סדיר, פרפור חדרים וירידה בתפקוד בלוטת התריס. אני מטופלת בתרופות הנ"ל: נורמיטן 12.5
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.