מעוברת, יולדת ומינקת ביום כיפור
בס"ד רציתי לדעת מבחינה הלכתית ורפואית לגבי מעוברת, יולדת ומינקת ביום כיפור: אילו מצבים רפואיים דורשים התערבות. מהם הסיכונים והסיבוכים העלולים להיגרם בשל הצום ויחס
שלום הרב מרדכי הי"ו
במאמר שלבי לידה אצל הרמב"ם, (שאינו מופיע בספר החדש, וישנו ב"סדר נשים"), הרב מחדש שיש שלב טרום-לידה שבו לנוכחות ה"דולה", יש מספיק משמעות, עד כדי להתיר לה לנסוע לבית החולים ללוות יולדת, אף שבעלה גם מתלווה אליה, ויותר מכך, יהיה מותר ל"דולה" לנסוע ממקום ישוב אחר לבית החולים. עד כמה שלמדתי עד עתה, זו קולא.
בהצלחה בכל, וכל טוב
א. נ.
ראה בספר 'רפואה מציאות והלכה – לשון חכמים מרפא' (מכון שלזינגר, תשע"ב), סימן ו.
לגופו של עניין, אין שום הבדל אם יולדת בזמן שצועקת בחבליה (השלב הראשון של הלידה) רוצה שמן, או שרוצה דולה
בס"ד רציתי לדעת מבחינה הלכתית ורפואית לגבי מעוברת, יולדת ומינקת ביום כיפור: אילו מצבים רפואיים דורשים התערבות. מהם הסיכונים והסיבוכים העלולים להיגרם בשל הצום ויחס
שלום, אני בהריון בתחילת השבוע ה- 13. שאלתי את הרופא לגבי צום ביום כיפור והוא ענה שכל עוד אני מרגישה טוב מותר לי לצום, ובמידה
שלום וברכה,במסגרת העבודה במחלקה הפנימית אנו מטפלות גם בנפטרים,טיפול הכולל ניתוק מנקזים, עירויים וכד', ועטיפת הנפטר,ליווי המשפחות עד להעברת הנפטר לפתולוגיה.א. לאחרונה שמעתי שמועה שכשמדובר
אני בסוף חודש תשיעי, יום כיפור הוא אחרי התאריך המשוער שלי. מהן ההלכות לגבי הצום בהריון וליולדת (במקרה ואלד לפני או במהלך הצום?). תודה.