צום יום הכיפורים במהלך טיפולים כימותרפיים
קרובת משפחה חלתה בסרטן השד וכרגע היא מטופלת בטיפולים כימותרפיים היא קבלה לפני כשבוע את הטיפול הרביעי והאחרון בAC ולמחרת יום הכיפורים היא תתחיל טיפול
תודה לכבוד הרב
השאלה שלי היא היתה לגבי חולה שאין בו סכנה האם מותר לעשות רישום דיגיטלי
גם אם נאמר שבכתיבה במחשב יש בה בעיה מדאוריתא השאלה היא האם ע"י גוי מותר
שאפי' שמותר לחולה שאין בו סכנה לעשות לו כל צרכיו השאלה היא האם רישום רפואי שלא בטוח שהוא נצרך בחלק מהמקרים מותר
וגם אם נאמר שאין שום בעיה שגוי רושם כי היהודי לא מעוניין ברישום שלו השאלה היא האם אפשר ליישם בבתי חולים את הפתרון של גויים בשבת
וגם אשמח לדעת כיצד נוהגים בענין זה בשערי צדק
תודה רבה
א. לגבי חולה שאין בו סכנה, מותרת אמירה לגוי גם אם יש ספק בחיוניות המלאכה המבוקשת.
האמירה אסורה אם ברור שאין בה תועלת או ספק תועלת רפואית.
ב. בבתי חולים, גם רישומים אדמיניסטרטיבים חיוניים לתפקוד בית החולים וממילא גם לטיפול בחולים.
ג. לגבי הנוהג בפועל בשערי צדק, מומלץ שתפנה לרב משה פלג – רב המרכז הרפואי שערי-צדק.
קרובת משפחה חלתה בסרטן השד וכרגע היא מטופלת בטיפולים כימותרפיים היא קבלה לפני כשבוע את הטיפול הרביעי והאחרון בAC ולמחרת יום הכיפורים היא תתחיל טיפול
שלום רב, קוראים לי נועם ואני משתתפת בפרוייקט ששמו "נוער מכבי" שבו עוברים קורס של רפוא ואח"כ מתנדברים בקופת חולים.. אי"ה בשבוע הבא מתוכנן לנו
שלום, בשל חשש להידבקות באיידס עברתי בדיקה סטנדרטית הקיימת כיום בעולם ומאשרת בסבירות של 99% כי אני בריא, אך על מנת לאשר בוודאות מוחלטת כי
שלום כבוד הרב! אמא שלי סובלת מלחץ דם גבוה. רופא המשפחה שלה, (ערבי לצורך העניין), אמר לה שלא תצום. האם היא צריכה לצום? תודה וגמר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.