שימוש בתוצאות מחקרים בלתי מוסריים
האם מותר להפיק מסקנות ממחקרים שנעשו בתנאים ובדרכים בלתי מוסריים ובעיקר ביחס למחקרים הנאציים? אשמח לקבל תשובה בנושא ובאם קיימת מחלוקת בין הפוסקים.
האם יש חיוב לאשה לפני הטבילה לשהות דוקא באמבטיה, או העיקר הוא ברחיצת כל גופה, ומה המקור א"כ.
צר לי אך מכון שלזינגר עוסק בחקר הרפואה ע"פ התורה. ולשאלתך אין כל קשר לזה.
את שאלתך יש להפנות לרב פוסק.
תשובה לשאלתך תוכל אולי לקבל אם תפני אותה לרב מתאים באתר כיפה (www.kipa.co.il) או באתר מורשת (www.moreshet.co.il) או באתרים אחרים בהם יש שו"ת מקוון.
בהצלחה
האם מותר להפיק מסקנות ממחקרים שנעשו בתנאים ובדרכים בלתי מוסריים ובעיקר ביחס למחקרים הנאציים? אשמח לקבל תשובה בנושא ובאם קיימת מחלוקת בין הפוסקים.
אבי אדם בן 79 והוא זקוק לטיפול סיעוד חלקי הוי אומר החלפת טיטול, ורחיצתו וכדו' שאלתי היא האם אפשר להביא לו עובדת פיליפינית כדי שתטפל
בס"דשלום לכבוד הרב.בהמשך לשיחתנו הטלפונית הערב הרי השאלות:1. בגמ' בערכין (דף י"ט) בקשר לאדם שאמר "משקלי עלי" נכתב שאדם שוקל יותר לפני ארוחת הבוקר מאשר
לכבוד הרב שלום, בקרוב בע"ה אתחיל התמחות בפנימית בבית חולים גדול ועמוס במרכז הארץ. יש לי את ספרי הלכות שבת ויו"ט לרופא ולמטפל, אך יש
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.