האם בקביעת רגע המוות במדינת ישראל יש להשתמש בעמדת המשפט העברי? אם כן, מדוע? ואם לא מדוע?
אודה לתשובתכם.
א. ראו חוק החולה הנוטה למות, התשס"ו-2005, ספר אסיא יא, עמ' 308-325 (2008) רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 489-501 (2006).
ב. החוק כשלעצמו מתאים לדעת פוסקים דגולים כגון הרבנים הראשיים הגר"ע יוסף, הגר"א שפירא והגר"מ אליהו זצ"ל.
ג. יש דעות בין הפוסקטים הנוטים ימינה או שמאלה, אך באופן כללי החוק מבטא את הזרם המרכזי בפסיקה. ראה בספר רפואה מציאות והלכה (מכון שלזינגר, ירושלים תשע"ב) סימן יג.
ד. חוק יסודות המשפט תש'מ – 1980, מפנה ליסודות הצדק והשלום שבמסורת ישראל מקרים בהם אין תשובה בחקיקה הקיימת. זה לא המצב בנדון שאלתך.
לרב מרדכי שלום רב בן משפחתנו , אשתו עברה טיפול להריון ע"י קבלת ביציות מאישה בצ'כייה.הבנתי שבטיפול, דרך בי"ח הדסה, יכלו לבחור הרבה איפיונים לגבי
שלום הרב, יש לי משחת acyclovir 5% של חברת life לטיפול בהרפס וגם נוזל הומאופתי שנקרא cita schloss . האם מותר לשים בשבת את 2
Shalom rav, I was just asked the following question, which I would like to present to you. The lady who asked me is pregnant in
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.