אבחנות רפואיות וחיובים הלכתיים – מצבים סותרים ("לפני עיוור")
לכבוד רבני מכון שלזינגרשלום רב,לאחרונה אני עוסק בכתבים הרפואיים של הרמב"ם ונתקלתי בשאלה. הרמב"ם מציע בפני מטופלו- הסולטאן א-פאצ'ל א-דין, טיפול הכולל יין ושמיעת מוזיקה.
מישהו שאל אותי שאלה שלא זכור לי בעוניי שדנו בה, מתי הירצייט של מי שנקבע מות גזע המוח שלו ביום א והוא נותק מהמכשירים רק ביום ג? בשנה הראשונה זה לפי הקבורה, אבל מה בשנים הבאות? זו שאלה למעשה, למי שעקרונית סומך על פסקי הרבנות הראשית.
כל טוב, י
ראה נשמת אברהם (מהדורה חדשה תשס"ז) , חיו"ד, סוף סי' שצז:
"ומה הדין לגבי אדם שנמצא ללא נשימה וללא פעימות לב לפני השקיעה, ועושים לו החייאה ממושכת אך ללא הצלחה, כך שמותו נקבע אחרי השקיעה. שמעתי ממו"ר הגרי"י נויבירט שליט"א שקובעים את היארצייט לפי הזמן שאיבד הכרתו [הכוונה לפי הזמן שליבו פסק מלפעום] כי מתברר למפרע שהוא מת אז, ולא לפי הזמן שקבעו את מותו"
לכבוד רבני מכון שלזינגרשלום רב,לאחרונה אני עוסק בכתבים הרפואיים של הרמב"ם ונתקלתי בשאלה. הרמב"ם מציע בפני מטופלו- הסולטאן א-פאצ'ל א-דין, טיפול הכולל יין ושמיעת מוזיקה.
שלום הרב, אני רופא באנגליה בשנה האחרונה של הסטאז'. כחלק מעבודתי אני עובד שבתות במיון. לאחר הטיפול בחולה במיון אני נאלץ לכוב דוח לפני העברת
שלום. לפני כשנתיים פניתי אליך בבקשת מידע הלכתי (האם מותר בתנאים האמורים לפי ההלכה לבצע עיקור). תוכן השאלה מלפני שנתיים: שלום. מקווה שזה המען המתאים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.