סכנה במים מגולים
האם הסיבה שאנו מקפידים לא להנות ממים שעברו הלילה אם אינם מכוסים משום סכנתא ז'א שמירה ממזיקין כנחשים ועוד או סיבות רוחניות וקבליות בתודה ד.
שלום רב, אני כעת מסיימת את החודש הרביעי להריוני, ובצום ט` באב אהיה אי"ה בתחילת החודש החמישי. בהריון הזה אני נוטה להרגיש מאוד חלשה וסובלת גם מכאבי ראש. לעיתים אני נתקפת בהתקפי חולשה וקוצר נשימה עד כדי חוסר תפקוד ולכן אני מקפידה לשתות המון המון. אני מאוד חוששת שבצום אם אהיה יום שלם ללא שתיה זה גם יגרום לי להרגיש לא טוב וגם חוששת שחלילה העובר ייפגע מכך. רציתי לשאול האם יש היתר לשתות ואם כן באיזה אופן? אודה על תשובתכם.
ברגע שתרגישי את החולשה המיוחדת שלך בהריון, או שתרגישי קשיי נשימה אפילו קלים, את רשאית להפסיק את הצום ולשתות כרגיל. (ואם את מרגישה צורך מיוחד מותר לך גם לאכול).
השנה מאחר וט' באב חל במוצא"ש ויום ראשון קיימת גם שאלת ההבדלה, שהרי אסור לאכול ולשתות (פרט למים) לפני הבדלה.
לענין זה מן הראוי להבדיל על כוס בירה או קולה. פירוט הלכתי נוסף לגבי הבדלה בט' באב שחל במוצאי שבת עבור חולה ראי: נשמת אברהם כרך ד' חלק או"ח סי' תקנ"ו ס"ק א'.
להלן קישור לנשמת אברהם דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.OC.556.1.asp
האם הסיבה שאנו מקפידים לא להנות ממים שעברו הלילה אם אינם מכוסים משום סכנתא ז'א שמירה ממזיקין כנחשים ועוד או סיבות רוחניות וקבליות בתודה ד.
התקן תוך רחמי(טבעת) האם זה אמצעי מניעה שמקובל על כל הרבנים או שכדורים עדיף מבחינת ההלכה.בתודה מראש
שלום רציתי לשאול לגבי התנדבות לכתחילה במד"א בשבת כי יש חוסר במתנדבים בשבת במד"א ירושלים [אני לא נהג] אם מותר. אם כן אז לגבי להחזיק