הרב ד"ר מרדכי הלפרין שלום וברכה
ברשומות של מכון פוע"ה מופיע לנו שהורית בעבר שאישה שעברה מספר הפלות חוזרות (שלוש, או שתיים + לידה לא תקינה) תשתה בשיעורים ביום הכיפורים, גם כשלא מדובר בהפלות מחמת צום (לגבי זה ידועים דברי הציץ אליעזר בשם הפני ברוך ביקו"ח שאם הפילה מחמת הצום תשתה בשיעורים). רצינו לשאול האם אכן הדברים נכונים, והאם יש מי מגדולי הדור שהורה כן בפירוש?
בברכת התורה
אריה כץ
מה שכתבתי התבסס על הפסיקה המקובלת (הובאה בנשמת אברהם) שלגבי הריונות בסיכון, אנו פוסקים כמו הגרי"י פישר.
כלומר, חוששים שהצום יגרום להפלה.
נתון רפואי: הריון באישה שעברה כמה הפלות, הוא הריון עם סיכוי גבוה להפלה.
מכאן הפסיקה.
לכבוד הרב מרדכי הלפרין שלום רב. לצערנו, נקבע מותו של החולה אודותיו שוחחנו בליל שישי שעבר.הועדה התכנסה וקבעה את מותו ביום שישי בצהרים בשעה 12:43.
ברצוני לשאול מה היא עמדת ההלכה בנושא מניעת הריון לתקופה מוגבלת. כאשר מדובר בזוג נשוי עם מספר ילדים משני המינים. אשר נולדו ברצף ובצפיפות והכוונה
שלום, אני כותב אליכם כי כתוב "רפואה והלכה" – אשתי בחודש השביעי להריון. היו לנו הפלה אחת והפסקת הריון בגלל ריבוי מומים. אשתי לוקחת אלטרוקסין