פולטת שכבת זרע ואנטומיה של גניטליה נשית
שלום הרב הלפרין,המליצו לי לפנות אליך, ככתובת לבירורים בביולוגיה של נושאים הלכתיים. אני מקווה ששאלות כגון אלה לא מטרידות ומפריעות…אני תלמיד בישיבת עתניאל, והגענו לעיסוק
שלום לכבוד הרב,
אשתי ואני נשואים וב"ה עתיד להיוולד לנו בן בכור.
לפני הריון זה אשתי היתה בהריון ונאלצנו להפסיק אותו מלאכותית בשבוע 9. האם ניתן לעשות פדיון הבן לבן שב"ה עתיד להיוולד לנו?
תודה מראש.
השאלה הקובעת היא מה היה גילו של העובר בזמן שהפסיק לחיות.
האם יש לך את הנתון החשוב הזה?
[במידה ואין לכם את הנתון ואינכם יכולים להשיגו, אז יש לפדות בלא ברכה]
העקרון ההלכתי הוא כדלהלן:
אם הפסקת התפתחות של העובר הראשון התרחשה לפני היום ה 41 מרגע ההפריה (עד שבוע 7+5 לפי מניין הרופאים, המוסיפים מטעמי נוחות 14 יום לגיל העוברי) אז ברור שניתן לפדות עם ברכה את הילד שנולד כדרכו בהריון השני.
אם הפסקת ההריון היתה מעבר ל 50 יום ממועד ההפריה – אין צורך בפדיון. אם יש ספק או שההריון הראשון הפסיק להתפתח בין היום ה 40 ל 50, אזי בדרך כלל ראוי לבצע פדיון הבן אך בלא ברכה.
הריונות קודמים בהם לא נצפה עובר, אינם פוטרים את ההריונות הבאים מפדיון הבן ויש לפדות אז בברכה.
עד כאן ברמה התאורטית. ברמה המעשית ראוי להתיעץ עם רב מורה הוראה מנוסה.
שלום הרב הלפרין,המליצו לי לפנות אליך, ככתובת לבירורים בביולוגיה של נושאים הלכתיים. אני מקווה ששאלות כגון אלה לא מטרידות ומפריעות…אני תלמיד בישיבת עתניאל, והגענו לעיסוק
מי הם הפוסקים המתירים בפירוש הוצאת זרע לצורך הפרייה עתידית לפני טיפולים כימותרפיים אצל רווק? הרשז"א כידוע לא התיר בפירוש אלא ברמז שאתה פירשת אותו.
כבוד הרבנים במכון, שלום. יש לי שאלה קשה ודחופה!!! בעלי ואני בעוונותינו נכשלנו בביאה אסורה. בזמן ספירת שבעה נקיים קיימנו יחסים. בעקבות כך ראיתי דם
אפשר לקבל את הקישור למאמר שמראה את הקשר בין בשלות גורמי הקרישה בדם ליום השמיני שלברית המילה ?