אופני האכלת קשישים בהלכה
בעבודתי כדיאטנית עם קשישים מתלבטת באופן אכלת וכמויות של מזון שניתנים לחולים דמנטיים. האם צריכים להאכיל בכוח דרך צינור? או לכבד למי שלא רוצה או
שלום רב וחג פסח שמח,
אני מחפש חומר בסוגיית ההתערבות של הזוג בהריון, וביתר דיוק –
האם זוג יכול לדרוש מאם נושאת להפיל את עוברה אם עולה מהבדיקות שהוא לוקה במחלה מסוימות כגון תסמונת דאון, מומים התפתחותיים, אוטיזם ושאר פגמים שאינם מסכנים את חיי העובר, אבל יידרשו מההורים השקעה נפשית, כלכלית וזוגית – כזו שהם אינם מוכנים/רוצים לעמוד בה.
האם אתה מכיר כתיבה על זה? האם התייחסו לסיטואציות כאלו איפשהו?
הנושא נראה לי מרתק.
בברכה,
א
כידוע, יש מחלוקת גדולה בין הפוסקים אם בכלל מותר להפסיק הריון רק בגלל פגמים ביילוד, כאשר אין מצב של סיכון כלשהו לחיי האם.
ראה אנציקלופדיה הלכתית רפואית (מהדורה חדשה תשס"ו, כרך ב, ערך "הפלה", עמ' 716-817)
לכן להלכה לא ניתן לכפות על האם הפונדקאית להפסיק את ההריון, כל עוד אין סכנה ממשית לעובר.
בעבודתי כדיאטנית עם קשישים מתלבטת באופן אכלת וכמויות של מזון שניתנים לחולים דמנטיים. האם צריכים להאכיל בכוח דרך צינור? או לכבד למי שלא רוצה או
שלום רב! מקריאת התשובות העוסקות בתרופות לא הצלחתי להבין מהי ההגדרה של"חולה שאין בו סכנה". לפי מה שהבנתי זהו חולה שמותר לו לקחת תרופה(?!) אשמח
בע"ה כבוד הרב שלום, האם יש התייחסות בהלכה לגבי ניתוח לשינוי מין? הניתוח הוא יחסית חידוש בשנים האחרונות. (כוונתי לשינוי מין מלא ולא חלקי) מסיפורים
לרבני מכון שלזינגר שלום ! לאחרונה אובחנתי כסכרתי -דבר המצריך אותי לאכול כל מספר שעות כדי שרמת הסוכר לא תעלה. שאלתי הראשונה-מה עושים בצומות בכלל
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.