שלום
בקשר לנסיעת יולדת לבי"ח בשבת.
האם עדיף לנסוע ברכב פרטי או להזמין אמבולנס טלפונית? (אינני יודעת אם נהג האמבולנס בהכרח יהיה גוי)
האם במידה והבעל בבית כנסת כאשר עלי לצאת לבי"ח הוא יוכל לנסוע אחרי ברכב?
תשובה לשאלה הראשונה: אין עדיפות ויש לפעול לפי בחירתה של היולדת.
תשובה לשאלה השניה: הבעל, כשאינו יכול להצטרף לרכב המוביל את האשה לחדר לידה, רשאי לנסוע ברכב עם נהג גוי לבית החולים.
אם לא ניתן להשיג נהג גוי, אזי אם נסע בן משפחה עם היולדת ונמצא איתה בבית החולים, אזי אסור לבעל לחלל את השבת כדי להצטרף.
לעומת זאת אם היולדת נמצאת בבית החולים לבדה, בלא קרוב או מודע, אזי מותר לבעל לנסוע ברכבו בשבת רק אם באמת לא ניתן להשיג נהג גוי.
מהו מקור וטעם המנהג שכשהולכים לקבר של נפטר ביום השנה לפטירתו, אין לחזור מהקבר בדרך בה הגענו אליו?
אל כבוד הרה"ג מרדכי הלפרין שליט"א הנני לומד מסכת נדה ואשמח מאוד אם תעזרו לי בכמה אי הבנות מציאות. ראיתי שהנכם אוסרים דם היפרדות שליה,
בס"ד שאלתי די מורכבת מאחר ועברתי הפלות מספר,המליץ לי הרופא על פונדקאות (יש לי ילדה בת 12 אחת) אולם הפונדקאות תתבצע בחו"ל. האם הילד/ה יהיו
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.