אם אין קישוי אלא לדעת, כיצד ייתכן שיש זיקפת לילה?
אם אין קישוי אלא לדעת, כיצד ייתכן שיש זיקפת לילה?כלומר, אם ייתכן שיש הצטברות דם באבר, הגורמת לזיקפה בלתי מודעת – איך נסביר את הביטוי
שלום וברכה, בקרוב אתחיל בעבודה כרופאה סטאז'רית בבית חולים המרוחק מרחק נסיעה של כשעה מביתי. ברצוני לברר האם קיים היתר לנהוג ברכב ביום השבת עצמו בכדי להגיע לתורנות בבי"ח, והאם קיים היתר לנהוג ברכב בחזרה לביתי באם התורנות נגמרת בשבת בבוקר, כדי שאוכל להיות עם משפחתי בשאר יום השבת. (לא קיים בבי"ח זה סידור של הסעת עובדים על ידי נהג לא יהודי כפי שקיים בבתי חולים מסויימים). באם הדבר מותר, האם יש להשתדל לנסוע מרחק קטן ככל האפשר ביום השבת (למשל לשהות אצל קרובי משפחה המתגוררים סמוך יותר לבית החולים) או שמותר בכל מקרה לנסוע עד לביתי, למרות הדרך הארוכה? אודה לכם מאוד על תשובתכם.
ראי מאמרו של הרב ד"ר מרדכי הלפרין "דרכו של הגרש"ז אויערבאך בהלכות רפואה ופיקוח נפש" ספר אסיא ט' עמ' 195-239, בפרק שעוסק בנסיעת ובחזרת רופא מתורנות בשבת. להלן קישור למאמר דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA9/R0091195.asp
בכל אופן הלכה למעשה רצוי שתתיעצי עם רב מורה הוראה לאחר שתלמדי קודם את הנושא ברמה התאורטית.
אם אין קישוי אלא לדעת, כיצד ייתכן שיש זיקפת לילה?כלומר, אם ייתכן שיש הצטברות דם באבר, הגורמת לזיקפה בלתי מודעת – איך נסביר את הביטוי
שלום רב, בחודשים האחרונים יצא לי ללמוד ענייני מילה. נוכחתי לדעת שיש מוהלים מקרב שלומי אמוני ישראל שמלים ופורעים לכתחילה ביחד. על פי רוב הפוסקים
שלום רב. אני נשוי מזה שנתיים. ויש לנו ילד מקסים שנולד לפני חצי שנה. אשתי מאז היותה נערה הייתה נוטלת גלולות כדי לתזמן את המחזור
אישה שרב התיר לה לטבול (בשעת הדחק גדולה, כמובא בשערי טבילה)עם גבס בידה. האם ההגבלה שלא להרטיב את המקום היא בגדר אומדנא או שיש חשש
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.