Stony Brook Med students doing an elective in Israel this summer
I know of your institute from my time working at Ha'Emek medical center (and from a remote elective at Sha'arei Zedek.) We have a small
כחלק מהכנת עבודה בנושא ננוטכנולוגיה יש התייחסות לנושא ההלכתי בעניין. ואלו השאלות:
1. האם ניתן להשתמש בטכנולוגיה חדשנית זו בריפוי חולים במחלות ממאירות כאשר השיטה עדיין לא אושרה
2. האם ניתן לכפות טיפול חדשני כזה לאדם שכבר לא כשיר מבחינת צלילותו כדי לקבל תוקף משפטי בטיפול.
3. קיום טיפול כזה בשבת כאשר הוא כרוך בשימוש באנרגיה חשמלית המופעלת חיצונית על האדם החולה…כאשר צריך רצף טיפולי.
אודה לכם על תשובתכם
לשאלה 1:
כדאי לעיין בהפניות המובאות בספר אסיא ד עמ' 265, תחת הכותרת מקורות וציונים בשאלת טיפול רפואי נסיוני לחולה חסוך מרפא.
לשאלה 2:
כדי לענות לשאלה יש צורך בנתונים מפורטים יותר על חומרת הבעיה, ומהם סיכויי הטיפול החדשני.
לשאלה 3:
הנתונים כתובים בשפה לא מוכרת לי. למשל: מהו שימוש באנרגיה חשמלית המופעלת חיצונית על האדם החולה?
כמו כן חסרים הפרטי הנדרשים לשאלה 2 .
I know of your institute from my time working at Ha'Emek medical center (and from a remote elective at Sha'arei Zedek.) We have a small
שלום אחלק לפי נושאים 1 תרגילי נשימה :לאחר ניתוח או דלקת ריאות או סיסטיק פיברוסיס 2תרגילים פסיבים או אקטיבים לסובלים מכאבי גב מטרת התירגוך או
Shalom rav, May be you remember me. Lea de Lange. I live in Jerusalem and write in Dutch for Dutch publications. In the past I
שלום כבוד הרב. אני נער בן 18 סיימתי ישיבה תיכונית והשנה ב"ה התחלתי ללימוד בישיבת הסדר. בגיל 15 גילו לי שאני חולה בסכרת נעורים –
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.