לימודי פסיכוטרפיה מחוץ לאקדמיה
שלום רב אני חרדי בעל תאר ראשון בפסיכולוגיה אני רוצה להיות פסיכותרפיסט. האם אתה מכיר דרך להתמחות בזה מחוץ לאוניברסיטה? תודה רבה.
בס"ד אני לומד בישיבת דימונה ואני צריך לעשות עבודה בנושא הלכתי ואני בחרתי בנושא ניתוק ממכשירי הנשמה של חולים רציתי לדעת מה הרב חושב על הדבר הזה, מה רצוי לעשות במקרה של אדם שלא יכול להתרפא ומה שבעצם מחזיק אותו בחיים זאת המכונה?! והאם צריך בכלל לחבר אדם למכונת הנשמה?! אז אם הרב יוכל לעזור לי אני מאוד ישמח בתומ"ר
ראשית, עיין נא במקורות הבאים:
1. "טיפול בחולה ASL בניגוד לרצונו" פרופ' א.ס. אברהם, אסיא נט-ס עמ' 58-60. לצפיה במאמר לחץ כאן.
2. "מניעת טיפול בחולה ASL והמתת חסד – המשותף והשונה בין פסק הלכה והכרעת השופט" ד"ר מרדכי הלפרין, אסיא נט-ס עמ' 61-65. לצפיה במאמר לחץ כאן.
3. "חולה ASL המבקש לא להתחבר למכשיר הנשמה" הרב ישראל מאיר לאו, אסיא נט-ס עמ' 66-69. לצפיה במאמר לחץ כאן.
4. "בקשת חולה ASL להימנע מהנשמה מלאכותית: בנימין אייל נ. מנידת ישראל ואח' – פסק דין" השופט א' גורן, אסיא נט-ס עמ' 70-83. לצפיה במאמר לחץ כאן.
ובמקורות המובאים שם.
אם יהיו לך שאלות נוספות אחרי הקריאה והעיון, חזור נא אלינו.
שלום רב אני חרדי בעל תאר ראשון בפסיכולוגיה אני רוצה להיות פסיכותרפיסט. האם אתה מכיר דרך להתמחות בזה מחוץ לאוניברסיטה? תודה רבה.
בס"ד שלום וברכה, במקרה שאדם בגיל 80 שחולה בסכרת, ויש לו גידול בלבלב והוא סובל ונמצא במצב של סכנת חיים, האם צריךמותר להמנע מלחבר אותו
שלום רב! ברצוני לשאול שאלה הנכללת התחום האתיקה הרפואית: כאשר אם יודעת שהיא עומדת ללדת ילד בעל מום מולד, האם עליה: להפיל את הילד או
בס"דשלום וברכה!ברצוני לקבל מידע הלכתי בנושא הבאת ילדים לעולם לצורך ריפוי אחיהם. נושא זה גולם בחובו דילמות רבות כגון: דילמה ערכית מוסרית – האם ראוי