מעמדו של העובר בהלכה
שלום, ארצה לדעת, לצורך עבודה שעליי להכין, מהו מעמדו של העובר במשפט העברי (כלומר, האם עובר נקרא נפש או לא)? אשמח לקבל מקורות בענין –
מהי המציאות במה שאומרת הגמ' שנימה באותו מקום עשויה לעשות את הבעל כרות שופכה? אא"כ מדובר בשערות ארוכות ממש ומאוד חזקות שתוכ"ד התשמיש אחת מהן הסתבכה סביב לאבר וכשהוא פרש מהאשה בכח הוא נעשה כרות שופכה, אבל זה נראה לי רחוק מאוד. וכ"ש לפי הדעה בגמרא שעשאתו כרות שופכה, דהיינו שעשתה זאת במזיד, ואז הכוונה לכאורה שהיא ליפפה בידיה עם אחת השערות שבאותו מקום את האבר שלו ושוב כשפרש ממנה נפצע אברו, וגם זה נראה לכאורה קשה ותמוה – היא יכולה לעשות זאת גם עם כלי משחית אחר, לאו דווקא עם נימה שספק תכרות וקרוב לוודאי תיתלש ממקומה!קצת יגעתי ולא מצאתי. יש לך פשט בזה?
י
שלום, ארצה לדעת, לצורך עבודה שעליי להכין, מהו מעמדו של העובר במשפט העברי (כלומר, האם עובר נקרא נפש או לא)? אשמח לקבל מקורות בענין –
האם אשת כהן מעוברת מותרת להיכנס באוהל המת. שאלתי שאלה זו את הרב דב ליאור והופניתי לספר נשמת אברהם יו"ד סי' שע"א ס"ק א'. מכיוון
אני סובל מפצעי בגרות על הפנים . האם מותר לי בשבת למרוח משחה מקומית לטיפול ? האם מותר לי למרוח חומרים טבעיים כמו שמן זית