רצוני לשאול מהו מעמדו ההלכתי של חובש במד"א, האם מעמדו ההלכתי הוא כשל רופא, (ונפקא מינה לעניין כל ההלכות שנאמרו ברופא, כמו למשל ההלכה שאסור לת"ח לגור בעיר שאין בה רופא) או שאין לו גדר של רופא, כיון שלא למד בבית ספר לרפואה, אלא במד"א בלבד.
שאלותיך הם:
1. האם מותר לדור בעיר שאין בה רופא אך יש בה חובש במד"א?
2. האם לגבי חילול שבת דינו כרופא, דהיינו כל שיש לו לפחות ספק שמדובר במצב של סכנה, האם מותר לחלל את השבת לצורכי הטיפול?
התשובה לשאלה 1 היא, לענ"ד שלילית. דהיינו ראוי לדור רק במקום שיש בו טיפול רפואי המקובל בתקופה הנידונה.
התשובה לשאלה 2 היא חיובית.
דהיינו כל עוד רופא לא אומר אחרת, יש תוקף הלכתי ברור לעמדתו של החובש המוסמך.
לרב שלום!! אני עושה עבודה בנושא הפסקת מכונות הנשמה. ואני מבקשתשתסביר לי מה בדיוק הבעיה ההלכתית בנושא. ואם תוכל למסור לי מקורות היכן אני יכולה
שלום, קראתי בהלכה שצריך אחרי שהולכים לשירותים לנקות את פי הטבעת במים, בשביל להתפלל או לברך או ללמוד תורה בנקיות אני מנקה את עצמי עם