הנקה בצום יום כיפור – המשך ל
שלום כבוד הרב, לפני כמה שבועות שאלתי בנושא יום כיפור לגבי הנקה. התשובה שקיבלתי מכם שאם אני מניקה הנקה מלאה עלי לשתות בשיעורים. אשמח אם
חבר קרוב שלנו ואשתו אינם מצליחים להביא ילדים לעולם מזה מספר שנים, לאחר בדיקות ונסיונות טיפול ממושכים, גילו כי הבעיה היא בזרעו של חברי שיש בו פגם ואינו יכול להפרות. הפתרון שהוצע להם הוא אימוץ ילד ופתרון שני הפריה מלאכותית באמצעות תרומת זרע מבנק הזרע והוסבר להם כי למרות הסודיות בודקים מראש את מקור הזרע מחשש לגילוי עריות. רצינו לדעת איך ההלכה מתייחסת לילד שבה לעולם בדרך זו. האם הוא ממזר?
על אף דיון הלכתי שהתקיים בדורות האחרונים בנושא, להלכה פסקו גדולי הפוסקים שאין ממזרות בתרומת זרע. הפוסקים הם: הג"ר משה פיינשטיין זצ"ל, הגר"ב ז'ולטי זצ"ל, ויבדלו לחיים הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף שליט"א.
האיסור להשתמש בתרומת זרע מתורם יהודי אנונימי נובע מכך שיש איסור להביא ליצירת ילד שיש לו אב בלתי ידוע.
ילד כזה יכול לפגוש את אחותו מאביו ולשאתה לאשה בלא שידעו שהם אחים מהאב.
כיום תרומות הזרע בישראל הן אך ורק במסלול אנונימי מוחלט. בעוד שבארה"ב יש שני מסלולים מקובלים לתרומת זרע: מסלול אנונימי ומסלול פתוח. אם גם בישראל יפתח מסלול פתוח – לא יהיה קיים יותר האיסור הנ"ל.
שלום כבוד הרב, לפני כמה שבועות שאלתי בנושא יום כיפור לגבי הנקה. התשובה שקיבלתי מכם שאם אני מניקה הנקה מלאה עלי לשתות בשיעורים. אשמח אם
שלום וברכה, אני מחפשת חומר לצורך כתיבת עבודה, בנושא "הזרעה מלאכותית". העבודה שלי מתמקדת בעמדת ההלכה, האם זה מותר? מה מעמד הוולד(ממזר)? מה מעמד האישה
שלום רציתי לשאול שתי שאלות: א. אישה בהריון בשבוע ה-35 ללא בעיות מיוחדות אבל לידה אחרונה נעשתה בניתוח. ואם הפעם יהיו בעיות כלשהן היא תצטרך
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.