יין מקידוש לתינוק
שלום!האם יש בעיה לתת לתינוק לשתות יין מקידוש 12% אלכוהל בצורה של טבילת האצבע ביין ולתת לו למצוץ מן האצבע ואם יש בעיה האם יש
שלום,
אני תלמידה בכיתה ט' באולפנה במרכז הארץ,
בשנה זו אנו עורכות פרוייקט בשיעור ביולוגיה בנושא רפואה והלכה, הנושא שבחרנו הוא: מחלות לא קטלניות גנטיות בעוברים.
שאלתנו היא מה דעת ההלכה בנושא.
האם אפשר לעשות אבחון טרום השרשתי גם אם זה לא מחלה קטלנית אבל תורשתית ויש עוד ילדים בבית שחולים במחלה הזאת?
תודה רבה
השאלה מה דעת ההלכה בנושא, היא שאלה רחבה ולא מוגדרת, במיוחד שגם נושא העבודה לא מוגדר בצורה מלאה.
לגבי השאלה השניה:
התשובה חיובית. מותר לבצע אבחון טרום השרשתי (PGD) כדי למנוע סבל מהצאצא האמור להיוולד, גם אם מדובר בסבל אמיתי שאיננו כרוך במחלה קטלנית.
עוד על PGD ראי מאמרו של הרב שלמה דייכובסקי, 'ברירה טרום עוברית ומעמדו של קדם עובר', אסיא ע"ז-ע"ח, עמ' 73-75.
כמו"כ ראי מאמרו של פרופ' אברהם שטיינברג 'על בחירת מין היילוד' (אסיא שם עמ' 76-89)
שלום!האם יש בעיה לתת לתינוק לשתות יין מקידוש 12% אלכוהל בצורה של טבילת האצבע ביין ולתת לו למצוץ מן האצבע ואם יש בעיה האם יש
מבלי להתייחס לסוגיית לימודי רפואה של כהן בשאלה הזאת, האם כהן רשאי להיכנס לבנין הפקולטה לרפואה באוניב' תל אביב? האם מותקנות בחדר המתים שם דלתות
שלום. שמי א' ואני מתנדב במד"א. במהלך השבוע אני משמש כונן במד"א וברשותי ביפר. האם מותר לי להסתובב איתו בשבת? בתודה א'
ב"ה שלום וברכה, במסגרת לימודי האקדמיים אני עושה עבודה על "העיוור בהלכה", אם יש לכם חומר שיוכל לעזור ולהעשיר את עבודתי אודה לכם אם תצרו