שאלה פואית לעבודה על תאומים מחוברים
שלום רב, במסגרת עבודה בבית ספרנו , אנחנו צריכות לעשות עבודה על תאומי סיאם. בשלב מתקדם היינו צריכות לנסח שאלת חקר ועשינו זאת. אבל אנחנו
המש/ך לשאלה #7213 על המתנה לאחר נסיון החיאה:
כאשר הלב והנשימה פסקו, אך בוצעה החייאה שנכשלה, מהו מועד המוות מבחינה הלכתית:
מועד הפסקת הנשימה המוקדם או המועד המאוחר של קביעת כישלון ההחייאה?
על שאלה זו כבר ענה הגרי"י נויבירט ופסק:
"ומה הדין לגבי אדם שנמצא ללא נשימה וללא פעימות לב לפני השקיעה, ועושים לו החייאה ממושכת אך ללא הצלחה, כך שמותו נקבע אחרי השקיעה. שמעתי ממו"ר הגרי"י נויבירט שליט"א שקובעים את היארצייט לפי הזמן שאיבד הכרתו כי מתברר למפרע שהוא מת אז, ולא לפי הזמן שקבעו את מותו." [מובא בנשמת אברהם מהד' תשס"ז, חיו"ד, סוף סימן שצז]
הלכה זו שמעתי בשעתו גם בשם הגרש"ז אויערבאך: מועד המוות נקבע רטרואקטיבית והוא המועד שבו נפסקה הנשימה ונפסקה פעילות הלב, לפני ההחייאה שנכשלה.
שלום רב, במסגרת עבודה בבית ספרנו , אנחנו צריכות לעשות עבודה על תאומי סיאם. בשלב מתקדם היינו צריכות לנסח שאלת חקר ועשינו זאת. אבל אנחנו
שלום אני עושה עבודה בביולוגיה ורציתי לשאול: אם ישנה אישה החולה באיידס והיא גילתה את זה אחרי שנכנסה להריון, האם תמליצו לה לעשות הפלה?, מה
בע"השלום לכבוד הרבנים.ה' עליכם ויחיו.שמעתי שלקטוע שתי ידיו המשתמש בפרוטזות בחיי היום יום אסור לברךעל ארבעת המינים "על נטילת לולב".השאלה:האם זה נכון לכל דעות הפוסקים
נקבע לנו מועד לניתוח להסרת גידול מכליה, ליום א' י"ח תמוז תשע"ה, צום י"ז תמוז נדחה (5 ליולי 2015). האם ישנה מניעה הלכתית בביצוע הניתוח
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.