אחוזי סיכון ודיני פיקוח נפש
בס"דאמע"כ הגאונים הפרופ' שליט"אאחדשה"ט בברכת המועדברצוני לידע אם כבר כתבתם במקו"א, בגדר כמה אחוזים % מקילין בספק נפשות ופקו"נ, לענין שבת ושארי הדינים.לי יש כמה
שלום
1.בנשמת אברהם יו"ד קנ"ה כתוב:
והאידנא כל רופא נקרא מומחה לגבי דין זה, וממילא מותר להתרפאות גם מרופא עכו"ם אפילו אם יש רופא ישראל מצוי, אם הרופא עכו"ם יותר מומחה ובקי מהרופא יהודי
מדוע צריך שיהיה מומחה יותר מהיהודי הרי בשו"ע כתוב:אין מתרפאים מעובד כוכבים ג (ב) ג] שאינו מומחה לרבים. משמע שאם מומחה מספיק ולא צריך יותר מהיהודי?
2.האם אחרי כל הצדדים להקל המוזכרים בשו"ע שכר,מומחה וכו',יש איזו נפ"מ לדין זה?
[ראיתי תשובה באינטרנט של הרב ערוסי לאסור רופא שינים גוי,ולא הבנתי מדוע אסר]
בברכה
א ב
תודה על השאלה. בעצם כתבתי מה כתבתי מדין עדיפות כי אם הם שוים אז לכאורה צריכים לשלם עבור הטיפול לעמיתך וכן לתת לעמיתך הזכות והמצוה של רפואת החולה.
ראה בשו"ת התשב"ץ ח"ג סי' קנא, שו"ת הרמ"א סי' י ד"ה היסוד הגדול השלישי, החפץ חיים באהבת חסד דיני מצות הלואה פ"ה סע' ז, השו"ת מנחת יצחק ח"ג סי' קכט והשעה"צ סי' תרמח ס"ק עו
בס"דאמע"כ הגאונים הפרופ' שליט"אאחדשה"ט בברכת המועדברצוני לידע אם כבר כתבתם במקו"א, בגדר כמה אחוזים % מקילין בספק נפשות ופקו"נ, לענין שבת ושארי הדינים.לי יש כמה
ילדי בן השבעה חודשים החל לקחת מספר ימים לפני חג הפסח צפוויט בתרחיף. דא עקא, שהטיפול אמור להימשך גם בחג הפסח עצמו. האם יש חשש
לגבי עישון מקטרת (שאלה דומה נשלחה, אך היו בעיות בשליחה. אם הגיעה ליעדה, נא להתעלם מהנוכחית…) לגבי עישון מקטרת, ידוע האיסור של רוב הפוסקים נגד
שלום רבאשתי עברה לפני כשבועיים הפלה טבעית בחודש השני. הרופא אומר שבשלב זה יש למנוע הריון למשך מספר חדשים. השימוש בגלולות אסור לה מבחינה רפואית,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.