דימום והפרשות עם התקן תוך רחמי
שלום, אני אישה בת 30 לפני מספר חודשים הכנסתי התקן תוך רחמי. לאחר תקופה של דימום פסק המחזור החודשי כמעט לגמרי. לפני מספר ימים הבחנתי
בס"ד
שלום
אני אח במקצועי
רצוני לשאול, בבקשה, מה המקבילה הקיימת בארץ ל-DNR, מה משמעותה המשפטית, ומה משמעותה ההלכתית?
תודה מראש,
צ
גם בארץ משתמשים במונח DNR – Do Not Resuscitate
כלומר: להמנע מהחיאה במקרה של דום לב.
הנחיות של חולה להתנהג כלפיו ע"פ DNR, אמורות בארץ להיכתב לפי התוספת הראשונה לחוק החולה הנוטה למות התשס"ו-2005.
לגבי המשמעות המשפטית, עיין היטב בחוק החולה הנוטה למות, ולגבי המשמעות ההלכתית במאמרו של הרב פרופ' שטינברג על הבסיס ההלכתי לחוק החולה הנוטה למות [רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 476-488 (2006); אסיא עא-עב, עמ' 25-39 (2003)]
שלום, אני אישה בת 30 לפני מספר חודשים הכנסתי התקן תוך רחמי. לאחר תקופה של דימום פסק המחזור החודשי כמעט לגמרי. לפני מספר ימים הבחנתי
אני מחפש שו"ת מפוסקי זמננו ומפוסקים נ"ע על נושאי רפואה משלימה: עיסוי בשבת, ביו"ט, שימוש בצמחי מרפא בשבת ויו"ט, תשובות בעניין כוסות רוח, הקזת דם,
הבעיות ההלכתיות הקשות הכרוכות בלימודי רפואה כאן בארץ, זו בעיית הערבוביה בין אנשים לנשים, שכן בכל ארבעת בתי הספר לרפואה לומדים בנים ובנות זה לצד
שלום לכבוד ברב. ברצוני להתייעץ עם כבוד הרב בנוגע להחלפת משמרת בשבת עם אדם שאינו שומר תו"מ: אני סטאז'רית לרפואה. אחת הסיבות המרכזיות מבחינתי לבחירת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.