כאבים והפרשות לאחר התקנת מירנה
לפני כשלושה שבועות הוחדר לי התקן מסוג מירנה, לא היה לי דימום לאחר ההתקנה אך יש לי כאבי בטן והפרשות חלקן בצבע חום וחלקם נוטות
האם מותר לסטודנט לרפואה ללמוד לימודי רפואה בשבת להעשרתו הכללית ללא קשר למבחן על החומר הנ"ל? האם מותר ללמוד בשבת בתקופת בחינות לוחצת{כשמראש יש תיכנון לא ללמוד כלל בשבת ומנסים לא להגיע לכך}? האם ראוי להתנדב לניסויים רפואיים הכרוכים בבדיקת דם ומילוי שאלונים כלומר ללא הזרקת חומר לא ידוע קלינית וכו` שיש בהם חשש לפגיעה בתפקוד.מהם הקרטריונים להשתתפות בנ"ל.
א. לשאלה הראשונה התשובה חיובית מותר.
ב. לשאלה השניה – כדאי מאוד להימנע. אך אין כאן איסור מוחלט.
ג. אין להתנדב לניסויים רפואיים לפני בירור מלא של רמת הסיכון האפשרי הכרוכה בו. כשהפרטים ידועים, כדאי להתייעץ עם תלמיד חכם פוסק.
ד. מידע הלכתי על ניסויים רפואיים בבני אדם ראה:
1. נשמת אברהם כרך א', אורח חיים סימן שכט, ס"ק ו'. ניתן לצפות בנשמת אברהם באתר מכון שלזינגר בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.OC.329.asp
2. נשמת אברהם כרך ב', יורה דעה, סימן שמט, סוף ס"ק ג'. להלן קישור לנשמת אברהם: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.YD.349.asp
3. אנציקלופדיה הלכתית-רפואית בעריכת פרופ' שטינברג, בהוצאת מכון שלזינגר, כרך ד', ערך ניסויים רפואיים בבני אדם, עמ' 469-528, ובמקורות המובאים שם. (ירושלים, 1994)
לפני כשלושה שבועות הוחדר לי התקן מסוג מירנה, לא היה לי דימום לאחר ההתקנה אך יש לי כאבי בטן והפרשות חלקן בצבע חום וחלקם נוטות
האם אישה שחולה בסוכרת הריונית, מותרת לבצע את הבדיקות הכוללות דקירה באצבע גם בשבת? עיינתי בשש"כ ותשובה נחרצת לא קיבלתי. תודהח נ
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.