המשך בירור שיטת הציץ אליעזר בקביעת רגע המוות
לרב הלפרין שלום, שאלתי אודות קביעתו של להרב ולדנברג כי יש לנתח את האשה ההרה שנמצאת במצב של מות מוחי (ציץ אליעזר חלק יז סימן
שאלות אלו הן שאלות הבהרה בקשר למאמרו של הר' זילברשטיין "כפיית ניתוח קיסרי להצלת היילוד", אסיא ס"ה-ס"ו (כרך י"ז, א-ב, תשנ"ט), עמ' 9-10.
1. מתי אירע האירוע המתואר במאמר?
2. האם חלקו הראשון של התשובה (לפני הבאת דעתו של הר' אלישיב) היא יישום של הר' זילברשיין על המקרה הנדון את דעתו של הר' אויערבך כפי שבאה לידי ביטוי בספר שש"כ? או שמא זו דעתו של הר' אויערבך אם וכאשר נשאל על המקרה הנדון? או שמא אפשרות אחרת?
לשאלה 1: אינני יודע. אפשר לפנות ישירות לגר"י זילברשטיין.
לשאלה 2: מפורש בתשובת הגר"י זילברשטיין שהוא מסתמך על דברי הגרש"ז אויערבאך בשמירת שבת כהילכתא, פרק לו הערה ד', ומישם את הדברים לשאלה הנידונה במאמר.
בהערך העורך יש הפניה לנשמת אברהם [כרך ה', חלק אורח חיים, סי' של ס"ק א', להלן הקישור לצפיה בנשמת אברהם דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.OC.330.2.asp
וכן באנצילופדיה הרפואית-הלכתית בערכית פרופ' שטינברג כרך ה' ערך עובר, עמ' 91-159]
לרב הלפרין שלום, שאלתי אודות קביעתו של להרב ולדנברג כי יש לנתח את האשה ההרה שנמצאת במצב של מות מוחי (ציץ אליעזר חלק יז סימן
שלום אני ברוך השם בחודש שמיני להריון ברצוני לדעת האם אצתרך לצום בתשעה באב חשוב לי להוסיף שכשאני לא שותה אני מתייבשת מהר ונהיה לי
אני וחברי ב"ה מתכננים חתונה בעוד 8 חודשים.לעיתים מחזורי אינו סדיר.מה עליי לעשות על מנת שלא אקבל מחזור ביום החתונה,חלילה?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.