דם מחבל הטבור
בימים הקרובים אנחנו מצפים ללידת הילד הראשון שלנו. שמענו וקראנו שיש אפשרות לשמור דם טבור למקרה שהילד יחלה חס וחלילה בלויקמיה. מאחר והדבר לא זול
בעלי ואני שונים ביחסינו למין, אני יותר פתוחה ממנו לדברים, זה גורם לי לעתים לפחות הנאה ממה שהייתי רוצה. בנוסף יש לי כאבים חזקים בעת קיום היחסים כבר מהפעם הראשונה ששכבנו. התחתנתי לא בתולה ומעולם לא חויתי כאבים כלל ביחסים שהיו לי טרם החתונה (זה לא היה איתו אגב), לעתים פחות כואב לי כשהוא זה ש"מסיים" ראשון, אך הוא טוען שאם הוא מסיים לפני ואני מסיימת אחריו אז הש"ז עלול לצאת מגופי בעת שאני "מסיימת" וזו עברה. האם זה נכון? האם בשום מצב אסור לי לקום אחרי שהוא מסיים והש"ז בתוך גופי שמא זה יצא? והאם מותר להתקלח יחד או לא? האם יתכן כי הכאבים הם משום שאני לא מספיק מגורה כיון שאנו לא עושים את הדברים שאני אוהבת? אודה לתשובה
א. אין שום איסור לסיים (בהסכמה) לפני האשה.
ב. על פי ההלכה אין שום איסור על האשה לקום מיד אחרי התשמיש.
ג. להתקלח יחד במקום מואר אסור על פי ההלכה.
ד. לגבי סיבת הכאבים לא ניתן לענות ללא בדיקות ונתונים נוספים, לכן מן הראוי שתתיעצי עם רופא/ת נשים.
בימים הקרובים אנחנו מצפים ללידת הילד הראשון שלנו. שמענו וקראנו שיש אפשרות לשמור דם טבור למקרה שהילד יחלה חס וחלילה בלויקמיה. מאחר והדבר לא זול
שלום רב, מנסים להרות מזה שנה ללא הצלחה, החודש התחלתי בטיפולי הזרקות הורמונים. ליל הטבילה המיועד הינו ערב שבת הקרוב (לפי האשכנזים) אך על סמך
שלום למשיב ! האם מותר לאישה שיכולה ללדת ילדים כדרך הארץ, ולמרות זאת רוצה לעשות אבחון גנטי טרום השרשתי, מכיוון שהיא נשאית של עיוורון צבעים
שלום וברכה, רציתי לדעת מה הייחס בין שוטים מבחינה הלכתית לבין איבחון פסיכולוגי של ימינו. האם הפרעות נפשיות בטרמינולוגיה שלנו מקבילות לשוטות גם בהלכה כלומר,