מועד ברית מילה לתינוק חולה
הרב ד"ר מרדכי הלפרין שליט"א ברשותך, אמשיך לשאול בצורה מפורטת יותר. התינוק יצא מבית החולים ביום ראשון. נקבעה להם בדיקה ביום שני הבא, כיוון שעדיין
שלום לכבוד הרב. ברצוני לדעת את יחס ההלכה לתרומת אברים. האם מותר? אסור? שמעתי שבתנאים מסוימים מותר. אם כן, מהם? בתודה וסליחה על בזבוז זמנך היקר .
1. קיים איסור לקחת איברים מחולה שטרם נקבע מותו באופן מוסמך על פי ההלכה. כי אסור להרוג אפילו את מי שנוטה למות, וגם אם מדובר בהריגה לצורך הצלת אחר.
2. להסכים לתרום איברים לאחר המוות שיקבע באופן מוסמך – יש משום מצווה חשובה של הצלת נפשות.
3. מהו המוות שנקבע באופן מוסמך – יש על כך כמה דעות שפירוטן חורג ממסגרת זו. ראה בין היתר:
אסיא נ"ג נ"ד 5-16 (קביעת רגע המוות – סקירת עמדות / פרופ' אברהם שטינברג)
ספר אסיא ו' 27-40 (השתלת לב בישראל – החלטת מועצת הרבנות הראשית מקורות והערות להחלטה / ועדת ההשתלות; הרב מרדכי הלפרין; הסתדרות רפואית "הדסה"; פרופ' חיים סומר; פרופ' אברהם ס. אברהם)
4. כדאי לעיין גם באסופת מאמרים לקראת הכינוס הבינלאומי הראשון לרפואה אתיקה והלכה, בשער השני "השתלת איברים" עמ' 63-173.
(הספר בהוצאת מכון שלזינגר, 1993)
5. מידע נוסף על תרומת והשתלת איברים ניתן למצוא באתר מכון שלזינגר www.medethics.org.il, תחת הקטגוריה של מאמרים, ושם השתלת איברים.
או בלינק הבא:
https://www.medethics.org.il/siteHeb/Articles.asp?page_id=31&keyword
הרב ד"ר מרדכי הלפרין שליט"א ברשותך, אמשיך לשאול בצורה מפורטת יותר. התינוק יצא מבית החולים ביום ראשון. נקבעה להם בדיקה ביום שני הבא, כיוון שעדיין
Post Content אשה שיש חשש שיש לה רק כליה 1 מחכים ל mri ויש לה דלקות שתן שוב ושוב ועכשיו לפני יום כיפור קיבלה דלקת
שלום , אני רופאה בישוב דתי. חלק ממטופלי סובלים ממחלות כרוניות, נוטלים תרופות או שעוברים טיפולים הפוגעים בתיפקוד המיני. ברצוני לסייע לאלו הזקוקים לעזרה בתחום
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.