רפואה מודרנית על בסיס הרמב"ם
שלום–יש פרסומת של מכון הרמבם, המכללה לרפואה יהודית ועוד גופים שהם כנראה אחד. הם טוענים שהרמבם היה רופא דגול–וגם מנתח?! — ושיש לבסס את הרפואה
על מנת להצליח להגיע לביוץ עלי לעבור טיפול תרופתי בזריקות, הטיפול כמובן נעשה בפיקוח רופא, כבר זכיתי ברוך ה' ללדת כמה בנות בדרך זאת. עכשיו ברצוני לנסות להרות פעם נוספת ואי"ה לנסות ללדת בן. ידוע לי שהזרעה מלאכותית מגבירה את האפשרות ללידת בן ורציתי לשאול אם מבחינה הלכתית יש מקום להתיר זאת כיון שאני כבר מתקרבת לגיל בו הרופא לא ייתן לי אפשרות נוספת לסייע בכניסה להריון.
(כל הלידות נעשו בניתוח קיסרי, מה שמצמצם יותר את ההזדמנויות החוזרות, עובדה נוספת שיתכן והיא רלוונטית היא שאני גרה בחו"ל, מקום בו אין ריכוז גדול מאוד של יהודים דתיים כך שהרופאים לא מידי מעודדים ריבוי לידות ובפרט לא ניתוחים קיסריים.)
אודה לכם מאוד אם תתייחסו לשאלתי בהקדם
ל
מאידך יש דרכים אחרות מותרות היכולות להשפיע על סיכויי לידת בנים או בנות. ראי את שאלת ד"ר חנה קטן ואת תשובתי בנדון: בחירת מין הילוד אסיא עה-עו, עמ' 190-191 (2005).
שלום–יש פרסומת של מכון הרמבם, המכללה לרפואה יהודית ועוד גופים שהם כנראה אחד. הם טוענים שהרמבם היה רופא דגול–וגם מנתח?! — ושיש לבסס את הרפואה
אימי סיעודית כבר ארבע שנים, מוגבלת לחלוטין בתנועה. בערב שבת גילינו שהמיטה החשמלית מורמת למצב ישיבה, ללא אפשרות הורדה ידנית, וללא הפיליפינית שנסעה לחופשה. לא
שלום וברכה! ברצוני לשאול מהם האופציות הטיפוליות שיש לעבור כדי להכנס להריון בזמן שהביוץ מתרחש לפני הטבילה במקווה? אודה על תשובה… רויטל.
לכבוד הרב שלום, יש לי כמה שאלות, אשמח לקבל תשובה. אבקש סליחה מראש על האריכות. 1. אני 11 חודשים אחרי לידה, נוטלת גלולות סרזט. לפני