צום יום הכיפורים בהריון (טרימסטר שלישי) במצב עכוז
רציתי לשאול בדין מעוברת בשבוע 38, שעוברה במצג עכוז (ביום ראשון יש תור להיפוך), כאשר יש חשש שבשל הצום תתפתח לידה שתצריך ניתוח קיסרי מיידי.
Does Jewish law permit "heavy sedation" for the treatment of intractable pain? That is, when standard opioids and narcotics are unable to effectively treat a person's pain, would Jewish law permit a physician to intentionally sedate a person for an extended period of time in order to treat the pain as long as the physician believes that the sedation is not likely to shorten the person's life?
Again, I am not asking about "terminal sedation" or active euthenasia; I am asking about "heavy sedation" used to treat pain when there is no reason to believe that edating the person will shorten his or her life.
thank you
So long as the purpose of the heavy sedation is for the patient's benefit to treat his pain Halacha not only permits but would mandate it as for any other treatment that is for the patient's benefit. Obviously, the treatment must be under the control of a physician experienced in it's use and side effects.
רציתי לשאול בדין מעוברת בשבוע 38, שעוברה במצג עכוז (ביום ראשון יש תור להיפוך), כאשר יש חשש שבשל הצום תתפתח לידה שתצריך ניתוח קיסרי מיידי.
שלום רב וחג פסח שמח, אני מחפש חומר בסוגיית ההתערבות של הזוג בהריון, וביתר דיוק – האם זוג יכול לדרוש מאם נושאת להפיל את עוברה
אני בהריון בשבוע ה-12. יש לי עבר של התעלפות בצומות. בהריון הזה הזריקו לי פעמיים אינפוזיה עקב התייבשות. מרגישה חולשה כללית. האם לשתות בשיעורין? בברכת
http://biorgonomy.ios.st/Front/Pages/pages.asp?id=53875 שלום אני מאוד רוצה ללמוד תחום ברפואה אלטרנטיבית שנקרא ביו אנרגיה קראתי באתר שעוסק בתחום על הנושאים שלומדים וזה נשמע מאוד מעניין אך אני
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.