המשך ל 1544 זקן ביום הכיפורים
במשך הערב שמעתי בשם הגר"מ הלברשטאם שליט"א שסיפר למקורביו שבשעתו עלה לאוטובוס ופגש שם את הגאון רש"ז אויערבאך, והגרשז"א אמר להגרמ"ה שליט"א שיש תשובות הגאונים
אם ה' עושה שברק יפגע בי ואני ניכנס לדום לב (ברק כי זה פשוט נדיר ולא בגבולות האדם) מי אנחנו להציל את האדם שה' בחר להכות?
לא הבנתי למה בחרת דווקא בברק?
הרי גם אם קבלת דלקת ריאות, כשללא טיפול אנטיביוטי סיכוייך למות מהדלקת הם גבוהים. מי אנחנו להציל את האדם שה' בחר להכות?
שאלה זו נשאלה בעבר ויש לה שתי תשובות שכל אחת מהן מספיקה:
1. התורה התירה בפירוש לרפא חולה או פצוע, בפסוק "ורפא ירפא". ורש"י מסביר את הצורך בהיתר לרפא בשאלתך. (מי אנחנו וכו'). ואם התורה התירה במפורש – הרי שה' רוצה שתציל גם כשהוא מכה.
2. שיטת הרמב"ם בפירוש המשניות בסוף פרק רביעי של מסכת פסחים היא פשוטה.
שהרי תוכל לשאול, אם אדם עני וגם רעב, מי אנחנו שנציל אותו מהרעב שה' היכה בו?
והתשובה:
חוקי הטבע נבראו לשימוש האדם (בהגבלות שלא יעבור על דברים אסורים) והריפוי של "מחלת הרעב" או מחלה אחרת הם חלק מהאמצעים הקיימים בטבע שנמסרו לרשות שימושו של האדם.
לכן מותר לו לזרוע ולקצור, לטעת ולבצור, להשתמש במשקפיים לשפר את הראיה, ולהשתמש במכונית או במטוס להגיע למקומות רחוקים שללא המכשיר הטכנולוגי לא היה יכול.
גם רפואה היא רק מכשיר טכנולוגי שניתן עם רשות שימוש לאדם.
במשך הערב שמעתי בשם הגר"מ הלברשטאם שליט"א שסיפר למקורביו שבשעתו עלה לאוטובוס ופגש שם את הגאון רש"ז אויערבאך, והגרשז"א אמר להגרמ"ה שליט"א שיש תשובות הגאונים
לכבוד הרב שלום, אני בהריון בשבוע 32, תשעה באב יחול ב"ה בעוד שבועיים, קראתי כל מיני תשובות באינטרנט האם נשים בהריון צריכות לצום או לא,
שלום כב' הרב, אולי בזכותך אציל את "שלום הבית" שלנו.אני אישה חבדית. בסוף חודש שבט ילדתי ילד ראשון וסבלתי מדיכאון. עד היום אני לוקחת את
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.