שינוי שם כסגולה לרפואה
ברצוני לשאול שאלה אחת מחולקת: 1. מהו ההיגיון בהוספת שם לחולה כסגולה לריפויו? 2. האם מדובר בשינוי מזלו לטובה? 3. האם ישנן מקורות הלכתיים לנוהג
הרקע:
הנני מוהל. מלתי ביום שישי, ובאחריותי באופן הרגיל הנני שומר קשר ביממה הראשונה עד להורדת התחבושת ביום למחרת – מוצאי שבת.
נתבקשתי ע"י ההורים להשאיר טלפון פתוח וזמין לפנייתם במידת הצורך. הם אכן התקשרו מפני שחששו לבעיה. לפתרון הבעיה הם נסעו בשבת ובאו לביתי עם התינוק, וב"ה הבעיה נתבררה ללא חשש.
שאלתי:
1. מהו מעמד המוהל מהבחינה ההלכתית הרפואית?
2. האם אכן היה מותר להשאיר טלפון פתוח וזמין?
3. האם היה עלי לענות מיד, או רק בידיעה שהם המתקשרים?
4. האם היה מותר לענות כרגיל או שהיה צורך בשינוי?
5. האם היה מותר להסכים לבקשתם שיגיעו אלי, בידיעה שהדבר כרוך בנסיעתם?
מאוד אודה לתשובת כת"ר/
1. מעמדו של המוהל מבחינה רפואית-הלכתית איננו שונה ממעמדו של רופא.
2. מותר לך להשאיר טלפון פתוח וזמין אם קיימת אפשרות שיתעורר מצב בו לפי הרגשת ההורים יהיה ספק פיקוח נפש.
3. לגבי ענייה לטלפון בשבת, כדאי לסכם מראש עם ההורים שאם תהיה בעיה בשבת הם יתקשרו נניח 3 פעמים עם צלצול ממושך, ורק בהתקשרות השלישית תענה לטלפון.
[כמובן שניתן לסכם גם על דרכי זיהוי אחרות]
4. לכתחילה ראוי שתענה בשינוי.
5. כשההורים חושבים שהמצב הוא לפחות ספק פיקוח נפש אין שום איסור בנסיעה אליך. אמנם יכול להיות איסור בנסיעה חזרה, למשל, אם יתברר שהתינוק בריא. לכן עדיף שבעקבות השיחה הטלפונית אתה תגיע אליהם (אם צריך) ולא להיפך.
ברצוני לשאול שאלה אחת מחולקת: 1. מהו ההיגיון בהוספת שם לחולה כסגולה לריפויו? 2. האם מדובר בשינוי מזלו לטובה? 3. האם ישנן מקורות הלכתיים לנוהג
בס"ד שלום וברכה! אני בת 29 בריאה ואם לשלושה. לא נוטלת תרופות ולא מונעת הריון. שלושה חודשים אחרונים ווסת לא סדיר. מאחר בשבוע ומקדים בשבוע.
השלום והברכה אלופנו ומיודענו הרב דר. הלפרין, שתי שאלות ברשותו- 1.ראיתי בשו"ת של מכון שלזינגר 2 תשובות של מר בעניין טהרה אחרי לידת בת, שלא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.